name | autoweek.cz

Volkswagen v USA přiznal únik dat zákazníků

Volkswagen v USA přiznal únik dat zákazníků

15.06.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Volkswagen ve Spojených státech oznámil, že došlo k úniku osobních dat jeho zákazníků. Týká se to 3,3 milionu lidí.
Americké zastoupení společnosti Volkswagen AG, společnost Volkswagen Group of America, prostřednictvím své právnické firmy oznámilo, že neoprávněná třetí strana získala omezený přístup k částečně osobním informacím o zákaznících a zájemcích o koupi automobilů od jejích prodejců. Společnost Volkswagen Group of America se proto obrátila na soudní orgány a najala externí specialisty na analýzu dat a kyberbezpečnost.
 
Data používaly značky Audi a Volkswagen a někteří jejich prodejci v USA a Kanadě pro digitální prodejní nabídky a marketing. Informace byly shromážděny obchodním partnerem společnosti v letech 2014 až 2019 a byly v elektronickém souboru, který tento partner ponechal nezajištěný.
 
Únik dat se týká více než 3,3 milionu osob. Většina z nich byla současnými nebo potenciálními zákazníky jeho prémiové značky Audi. Společnost Volkswagen Group of America se domnívá, že data byla získána v určitém okamžiku mezi srpnem 2019 a květnem letošního roku, kdy automobilka identifikovala zdroj incidentu. Společnost Volkswagen neposkytla informaci o tom, kdo je oním obchodním partnerem, který porušil ochranu údajů, a ani nechce komentovat možné důsledky úniku pro společnost.
 
Společnost sdělila regulačním orgánům, že drtivá většina zákazníků byla identifikována jen jejich telefonními čísly a e-mailovými adresami. V některých případech data zahrnují také informace o zakoupeném, pronajatém nebo požadovaném vozidle. Citlivá data ovšem ve více než 95 % případů obsahovala čísla řidičských průkazů. Malý počet záznamů zahrnoval i další údaje, jako jsou data narození, čísla sociálního zabezpečení a čísla účtů.
 
Společnost Volkswagen Group of America uvedla, že v případě 90 000 zákazníků a potenciálních kupujících Audi může mít únik dopad na citlivá data týkající se jejich způsobilosti nákupu nebo pronájmu. Společnost proto uvedla, že těmto osobám nabídne bezplatné služby ochrany úvěru.
 
Volkswagen měl po aféře Dieselgate od roku 2015 ve Spojených státech velké problémy. Masivní manipulace s měřením škodlivých látek ve výfukových plynech vážně poškodila image společnosti a způsobila, že se prodej jejích vozů v USA dramaticky propadl. Proto se Volkswagen usilovně a s vynaložením obrovských prostředků snaží vylepšit svou reputaci a získat zpět důvěru amerických zákazníků. V poslední době podnikání se to skutečně daří. V letošním prvním čtvrtletí se prodej vozů Volkswagen v USA zvýšil o 21 %.