name | autoweek.cz

Vydařený trik Volkswagenu

Vydařený trik Volkswagenu

09.08.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

Německé automobilky se před týdnem zavázaly upravit software u vozů poháněných vznětovými motory Euro 5 a Euro 6 a současně vytvořit podmínky k urychlenému odstranění starších vozů z německých silnic. Volkswagen Group chce za tato auta nabídnout až 10 000 eur.
BMW už před časem nabídlo majitelům starších aut prémii ve výši 2000 eur, pokud je vymění za nová. Ford, ač dohodu automobilek s německou vládou zpochybňuje, přišel s ještě vyšší nabídkou v rozsahu 2000 až 8000 eur. Také Toyota, ač se jí dohoda německých automobilek s vládou vlastně netýká, nabízí za vozy se staršími turbodiesely prémii 4000 eur, pokud je jejich majitel nahradí vozidlem s hybridním modelem.
 
Až 10 000 eur za kouřící turbodiesel
Nyní svou nabídku německým motoristům zveřejnil také Volkswagen. Na první pohled všechny překonal, protože prémie, nabízená při odprodeji staršího auta s turbodieselem Euro 4 až Euro 1 a jeho nahrazení koupí nového, dosahuje výše až 10 000 eur. Nabídka platí i pro starší vozy jiných značek, pokud si místo nich klient do konce letošního roku pořídí vůz značky Volkswagen.
 
Nabídka Volkswagenu je ovšem dále upřesněna podle jednotlivých modelů. Například na model Golf to je 5000 eur, na Passat 8000 eur a maximální částka 10 000 eur přichází v úvahu jen pro Touareg. Ve snaze podpořit prodej vozidel na elektrický pohon se přidává dalších 2380 eur, na vozy s plug in-hybridním pohonem to je navíc 1785 eur a na auta na zemní plyn 1000 eur. Pro vozy s elektrickým pohonem tu jsou navíc ještě další dotace včetně státních, takže v případě e-Golfu může celková prémie dosáhnout až 11 760 eur, což jeho cenu může snížit až na 24 140 eur. Jenže to je stále dvojnásobek ceny základního Golfu při započtení prémie za starší turbodiesel (17 850 - 5000 = 12 850 eur).
 
Prémie také pro vozy Škoda a Seat
Podobné prémie za odprodej starších turbodieselů prodaných před zářím 2009 při koupi nových aut nabízejí i další koncernové značky. Pro vozy značky Škoda to je například až 5000 eur, přičemž toto maximum neplatí jen pro Superb, ale i pro Octavii, jejíž ceny jsou v Německu srovnatelné s Volkswagenem Golf. Na Fabii to je 3000 eur a Rapid 3500 eur. Na vozy poháněné zemním plynem se přidává dalších 1000 eur. Značka Seat nabízí 1750 až 8000 eur.
 
Nové prémie jsou na úrovni loňských slev
Za starší turbodiesely tedy VW nabízí poměrně vysoké částky. Jenže je třeba připomenout, že vloni v září Volkswagen poskytoval při prodeji modelu Golf slevu až 32,75 %, což u základní verze tohoto vozu znamenalo přes 5800 eur! Tehdy šlo o podporu prodeje před uvedením modernizované verze tohoto modelu, která ale přišla do prodeje až letos na jaře. Dokonce i v letošním roce se podle serveru meinauto.de poskytuje například na nový Golf (základní cena 17 850 eur vč. DPH) běžně minimální sleva 17,55 % proti ceně v ceníku, tj. minimálně 3100 eur.
 
U velkého SUV Touareg v podobě pro modelový rok 2016 se vloni nabízela sleva ve výši až 26 %, což představovalo minimálně 13 700 eur proti částce uváděné v ceníku. To je dokonce mnohem víc, než nyní nabízená prémie za odkup staršího turbodieselu.
 
U Škody Octavia (základní cena je 17 450 eur) to je např. od 20,9 %, tedy od 3650 eur.