name | autoweek.cz

Zákazníci v Číně chtějí nakupovat auta on-line

Zákazníci v Číně chtějí nakupovat auta on-line

22.02.2021 | Vladimír Rybecký | Aktuality

V Číně rychle roste zájem o nákup automobilů on-line. Poradci společnosti Accenture proto výrobcům automobilů doporučují, aby změnili své prodejní metody. Ale to není tak snadné.
Podle analýzy poradenské firmy Accenture se stále víc čínských zákazníků při zájmu o nové auto obrací na nabídku na internetu. Dotazováni byli čínští spotřebitelé i odborníci, maloobchodníci a manažeři z oboru. Doporučení, které Accenture odvozuje z výsledků analýzy, je jednoznačné: výrobci automobilů a jejich prodejci by se měli vypořádat s „radikálně novým způsobem prodeje“, aby využili očekávaného budoucího růstu této formy.
 
„Jedinou cestou, jíž se v Číně nadále daří, je rozumné investování do přímých vztahů se zákazníky. Vždy je třeba brát v úvahu vlastní, nejlépe digitální, prodej namísto klasického uspořádání výrobce a velkoobchodníka,“ uvádí se v závěru analýzy.
 
„Tradiční způsob prodeje automobilů bude brzy zastaralý. Tradiční prodejci by do poloviny 30. let 20. století mohli ztratit až 30 % objemu prodeje navzdory předpokládanému celkovému nárůstu trhu. Je zde poptávka po jasných informacích, stejně jako po dobrých službách a transparentnosti cen na internetu,“ tvrdí autoři.
 
Pro mnoho výrobců je plně on-line prodej stále relativně nevýznamný ve srovnání s rolí showroomů a jiných forem kamenných obchodů. Zavedení maloobchodníci, stejně jako v jiných průmyslových odvětvích, varují, že se musí najít rovnováha mezi starým a novým, aby se klasické podnikání nezhroutilo.
 
Na druhé straně je zde značná síla organizací prodejců, a to i v Číně. Podle Accenture proto změna neproběhne bez odporu. Například u Audi před několika lety došlo k vášnivým sporům. V té době se čínští autorizovaní prodejci společnosti postavili proti plánované změně strategie, protože se obávali větší konkurence.