name | autoweek.cz

ZF Technology Day: nejnovější technologie

ZF Technology Day: nejnovější technologie

10.07.2019 | | Aktuality

Společnost ZF zahajuje produktovou kampaň pro hybridní a elektrické pohonné systémy pro automobily, systémová řešení pro autonomní jízdu, integrovanou bezpečnost a inovativní technologii podvozků. Na Lausitzringu představila řešení pro mobilitu příští generace pro nadcházející IAA.
ZF vychází z prognózy, že v roce 2030 bude mít 30 % automobilů na silnicích elektrický pohon, což znamená, že 70 % vozidel budou nadále pohánět motory s vnitřním spalováním.
 
Skupina rozšiřuje své produktové portfolio o atraktivnější řešení pro mobilitu budoucnosti s produktovou kampaní pro hybridní a elektrická vozidla, aktivní systémy podvozků, integrovanou bezpečnost a autonomní řízení. Tématicky zaměřená kampaň #MobilityLifeBalance se zabývá současnou nerovnováhou mezi tím, co si od mobility slibujeme a mobilitou takovou, jaká ve skutečnosti je.
 
Čistě elektrické ale i hybridní
ZF se v elektromobilitě ubírá dvěma směry. Zaprvé buduje základy nové generace akumulátory poháněných vozidel a připravuje novou osmistupňovou automatickou převodovkou pro plug-in hybridy. Nový hybridní systém umožňuje vysoký výkon pouze při použití elektřiny. S dostatečnou kapacitou akumulátorů mohou výrobci vozidel tento systém využít k tomu, aby svým zákazníkům nabídli EVplus - automobil s akumulátory a elektrickým pohonem vybavený motorem s vnitřním spalováním pro delší cesty. Modulární systém v tomto případě zajišťuje plnou flexibilitu pro výrobce.
 
Ve Friedrichshafenu ve čtvrté generaci poprvé zkonstruovali převodovku s integrovaným plug-in hybridním pohonem, s 48 V technologií pro mildhybridní pohon a pro pohon jen se spalovacím motorem, a to ve stejné skříni. Výrobci automobilů tak mohou snáz sledovat vývoj na trhu: v každém případě použijí převodovku, kterou potřebují bez dalších konstrukčních úprav a složité logistiky.
 
Samozřejmostí je, že automat s vestavěným elektrickým pohonem je lepší než jeho předchůdce. Poskytuje výkon až 160 kW a maximální točivý moment 450 N.m. V závislosti na použitém akumulátoru technici očekávají dojezd na čistě elektrický pohon 80 až 100 km. U mildhybridního pohonu je spalovací motor podporován výkonem až 25 kW, případně jej může krátkodobě zastoupit. Silová elektronika, dosud dodávaná v odděleném boxu, je nyní plně integrovaná. Uvolněný prostor lze využít pro větší akumulátor.
 
Sériová výroba nové osmistupňové převodovky 8HP pro integraci do elektrického nebo hybridního pohonu začne v závodě ZF v Saarbrickenu v roce 2022 a poté se produkce rozšíří i do Číny a USA. Smlouvu na použití této převodovky už uzavřely FCA a BMW.
 
Dvourychlostní elektrický pohon zvyšuje účinnost a dojezd
Souběžně s hybridním pohonem skupina ZF pracuje na zdokonalení čistě elektrických pohonů. Důležitým krokem je světová premiéra dvourychlostního elektrického pohonu pro osobní automobily. Tento kompaktní koncept kombinuje moderní elektromotor s maximálním výkonem 140 kW (190 k) s dvourychlostní přímo řazenou převodovkou a správně zvolenou řídicí elektronikou. V důsledku toho se dojezd při každém nabití akumulátoru může prodloužit až o 5 % a zrychlení až o 10 % ve srovnání s jednostupňovými jednotkami. 
 
Systémová řešení pro autonomní jízdu
Prediktivní podvozek Flying Carpet 2.0 („Létající koberec“) využívá pokročilý systém snímačů, promyšlený řídicí systém a inteligentní algoritmy pro aktivní řízení pérování, brzdového systému a systému řízení. V důsledku toho umožňuje do značné míry oddělit nosnou konstrukci vozidla od nerovností terénu a dynamických účinků jízdy. Kromě zvýšeného komfortu to znamená také lepší ovladatelnost a bezpečnost. Komfort je klíčový zejména při vývoji plně automatizované a autonomní jízdy, protože umožňuje, aby se čas strávený ve vozidle využíval pro činnosti jako jsou čtení nebo odpočinek.
 
Unikátní nabídka ZF, která umožňuje vozidlům vidět, myslet a jednat (see.think.act) z něj činí atraktivního systémového dodavatele řešení pro autonomní jízdu. Komplexní systémy zahrnují senzory a centrální počítač ZF ProAI v široké škále úrovní výkonu. Díky tomu jsou řešení ZF škálovatelná, flexibilní a použitelná v různých segmentech trhu. To zase výrobcům automobilů umožňuje splnit základní požadavky normy Euro NCAP 2022. Například systém ZF coPilot umožňuje automatizované jízdní funkce na úrovni SAE 2+. ZF ProAI RoboThink je vysoce výkonné řešení pro vozidla přepravující cestující a zboží, které umožňují samostatnou jízdu na úrovních 4 a 5. Po akvizici společnosti WABCO bude společnost ZF schopna nabídnout kompletní automatizované systémy pro řízení užitkových vozidel.
 
ZF zahajuje kampaň #MobilityLifeBalance
Společnost přestavila kampaň #MobilityLifeBalance, jejímž cílem je ukázat, jak dnešní realita provozu ztratila rovnováhu ve srovnání s očekáváními spotřebitelů pokud jde o mobilitu. Ukazuje také, jak technická řešení mohou pomoci obnovit tuto rovnováhu.