české aplikace pro prodejce aut použijí lexus a toyota | Autoservis | autoweek.cz

České aplikace pro prodejce aut použijí Lexus a Toyota

České aplikace pro prodejce aut použijí Lexus a Toyota

23.10.2019 | | Aktuality

Místo intuice a zkušeností se obchodníci s automobily stále častěji spoléhají na práci datových robotů a umělé inteligence, což je obor, ve kterém působí inovační laboratoř AuresLab. Její technologie budou využívat všichni oficiální dealeři značek Lexus a Toyota ve Velké Británii.
Pomocí sady aplikací AuresApps, vyvinuté v AuresLabu, budou dealeři značek Lexus a Toyota ve Velké Británii například dynamicky naceňovat své vozy nebo řídit své skladové zásoby s pomocí umělé inteligence. Díky těmto aplikacím očekávají britští dealeři zvýšení počtu prodaných vozů i profitu na každém z nich.
 
Více než 280 obchodníků Toyoty a Lexusu ve Velké Británii si od AuresLabu pořídí nástroje, které prostřednictvím moderních datových technologií zefektivňují proces výkupu a prodeje vozů. Britští dealeři za tyto služby české firmě zaplatí zhruba 700 000 Kč měsíčně.
 
„Obchodníkům budeme poskytovat základní sadu aplikací Leads Generator, Algorithmic Pricing a Stock Allocation,“ říká Stanislav Gálik, výkonný ředitel AuresLabu, jenž v tuzemsku stejné aplikace dodává i síti autocenter AAA Auto.
 
Aplikace Leads Generator neustále samostatně prochází weby a vyhledává veškeré prodejní nabídky vozů a vyhodnocuje jejich hodnotu. Aplikace Stock Allocation za pomoci umělé inteligence spravuje zásoby skladových vozů podle aktuální poptávky v jednotlivých lokalitách.
 
Trendem v této oblasti se stalo dynamické naceňování, tedy změna ceny automobilu v reálném čase podle vývoje na trhu. Aplikace sleduje zvýšenou nebo klesající poptávku po určitých typech aut a podle toho upravuje ceny vozů v nabídce příslušným směrem. Díky optimalizaci ceny aplikací Algorithmic Pricing obchodník na voze utrží v průměru o 3 % více než při běžném naceňování.
 
Aplikace Aures Apps více než rok používá i největší síť prodejců automobilů v Jihoafrické republice. Díky ní tamní prodejci zobchodovali zhruba o 5100 vozů více než v předcházejících letech. „Na tamním trhu to při průměrné marži dva tisíce dolarů na jednom automobilu přináší zisk vyšší o více než deset milionů dolarů za rok,“ popisuje Gálik. Firma přitom za využívání aplikace platí zhruba 7 milionů korun ročně.
 
Ruský TransTechServis (TTS), který byl prvním zahraničním klientem AuresLabu, zaznamenal roční nárůst o téměř 1500 zobchodovaných vozů se ziskem blížícím se třem milionům dolarů. „Největší výhodou je pro nás opravdu detailní přehled o trhu, který nám aplikace poskytuje,“ říká Maxim Krivoshey z TTS.