malá tk+me bez regulace putuje do sněmovny! | Autoservis | autoweek.cz

Malá TK+ME bez regulace putuje do sněmovny!

Malá TK+ME bez regulace putuje do sněmovny!

02.04.2019 | | Aktuality

Výhra po 15 letech? Ano, ale Asociace emisních techniků a opravářů (ASEM) prosí o podporu!
Blíží se velké finále a možná i triumf pro ASEM: Ministerstvo dopravy, dle doprovodného dopisu Mgr. Jakuba Kopřivy, náměstka ministra dopravy, posílá do sněmovny návrh změny zákona 56/2001 Sb. na úplné zrušení regulace STK v okresech dle kapacitní nasycenosti a odstranění definice „Průjezdní kontrolní linky dlouhé nejméně 26 metrů a pro nejméně tři vozidla“.
 
Co to znamená? V příštích týdnech velký, ale ukrutně velký boj o poslanecké hlasy, které se bude snažit doslova a do písmene uplatit mocná a velmi movitá klika lobbistů za zachování exklusivity hrstky zlatých papalášů s pohádkovými zisky a mocí, co jim doposud díky regulaci a „linkovým pracovištím“ nikdo nemohl konkurovat, i když jejich pracoviště připomíná středověk. Mnohé STK vypadají jak z dob komunismu. Hodiny čekajícímu zákazníkovi nařizují, aby si sám sundal poklice, očistil VIN k fotografování a připravil povinnou výbavu. Jestli návrh projde, dočkáme se příjemných pracovišť v rámci rodinných autoservisů, jako tomu je v Rakousku či v Německu.
 
​DEKRA skupuje sama stále další stanice STK po celé ČR a získává téměř absolutní moc v ČR. Má nasmlouvaných více než 70 % STK, které jí platí z každého zkontrolovaného auta 6 až 12 % ceny STK/SME, což jí samo o sobě vynáší téměř bezpracně okolo 90 milionů Kč ročně! Kdo by se této částky kapající do rozpočtu firmy bez boje dobrovolně vzdal?
 
Někteří majitelé STK skupují další a další STK a díky dosavadní exkluzivitě přebírají absolutní moc v krajích a okresech nad tím, kdo na silnici smí a koho z ní vyženou. Je to hrůzu nahánějící moc, připomínající totalitu, a strašně velké peníze, které tečou za přimhouřené oči státem chráněných podnikatelů do soukromých kapes. Stát z toho nemá ani korunu, zato však odpovědnost před EU za zlepšení technického stavu vozidel má stát plnou.
 
Vyzýváme kohokoliv, kdo má vliv na slušné poslance, kteří nepodporují korupci, kartelové dohody mocných skupinek osvojujících si zákonodárství, aby podpořili zrušení kapacitní regulace počtu STK a zasadili se o to, aby i na venkově vznikaly u autoservisů malá TK+ME pracoviště. Zabojujme spolu o konec hodinových čekání ve frontách, o nesmyslnou nutnost brát si dovolenou nebo dávat úplatky za to, aby někdo za nás STK vyřídil. V Německu už jsou v budovách mamutích monopolních linek TÜV nebo DEKRA sklady textilu nebo spedice, protože vznikla příjemná a ceny redukující konkurence.  Bylo to ponižující. Doufám, že brzy bude platit i v Česku slovo „bylo…“
 
Martin Kolovratník (ANO) stál za propašováním definice „průjezdní kontrolní linky dlouhé nejméně 26 metrů a s nejmenší dovolenou kapacitou 3 vozidla“ jako jedinou možnou variantu pracoviště. Za zády mu stáli vlivní ruští a ukrajinští podnikatelé, kteří mají podíly v mnoha pardubických a karlovarských STK. Rozměry nemají v zákonech co dělat, ale jak je vidět „vlivní“ mohou všechno.