name | autoweek.cz

Rozšířená realita v autoservisu

Rozšířená realita v autoservisu

22.08.2018 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Mechanik pozná problém díky brýlím. S jejich pomocí během chvilky zjistí, co je s vozem v nepořádku a jak to napravit. Takové využití rozšířené reality nyní testuje Lexus.
Systém využívá brýle HMT-1 od firmy RealWear. Díky nim může mechanik navázat vizuální i hlasové spojení s dalšími lidmi, takže může v reálném čase konzultovat opravy s majitelem vozu ale i s odborníky z technického centra automobilky.
 
Brýle HMT-1 tvoří miniaturní tablet se systémem Android umístěný na pohyblivém rameni v zorném poli uživatele. Je vybavený kamerou, mikrofonem, reproduktorem a hlasovým ovládáním. Zařízení firma RealWear vyrobila pro průmyslové účely. Je odolné vůči vodě, prachu a nárazu - zvládne i pád z výšky nebo na beton.
 
Obraz z vestavěné kamery se přenáší v reálném čase pomocí bezdrátové sítě nebo Bluetooth rozhraní a lze jej kdekoli zobrazit na displeji počítače nebo tabletu. Pracovník servisu tak má možnost ukázat zákazníkovi podvozek automobilu aniž by s ním majitel musel ulehnout pod auto. Zákazník může vidět totéž co automechanik a přitom sedět v místnosti pro hosty servisu. V brýlích jde snadno zobrazit každý detail opravovaného vozu. Přímo na displej lze posílat potřebná schémata, která se zobrazí v zorném poli mechanika.
 
Zatím jde jen o pilotní projekt použitý při servisu vozů, který se testuje v Itálii, Španělsku, Francii, Anglii a Německu. Pokud se osvědčí, hodlá ho japonská automobilka dále rozvíjet a používat. Mohly by se tak například prezentovat nové modely zákazníkům nebo rychleji vyřizovat náhrady škod.