name | autoweek.cz

Výsledky kontrol pseudohistorických vozidel v Praze

Výsledky kontrol pseudohistorických vozidel v Praze

28.08.2019 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Zastupitel hlavního města Prahy a náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr zveřejnil průběžné výsledky kontrol pseudohistorických vozidel a autobusů Hop-On Hop-Off.
Během léta proběhlo 11 kontrolních dnů pseudohistorických vozidel a turistických autobusů Hop-On Hop-Off, kterých si každý Pražan jistě všiml. Byla zjištěna spoustu šíleností. S největšími perličkami se náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr podělil:
- Z celkových 58 kontrolovaných vozidel jich 55 (!!!) bylo se závadou.
- 10 vozidel na místě odtaženo.
- 1 vozidlo zajištěno kriminální policií pro chybějící identifikační číslo vozidla.
- 22 vozidlům zkrácená technická na 30 dní, během kterých musí odstranit závady a jít na novou STK. Pokud ne, technická jim úplně zaniká.
 
Na pseudohistorických vozidlech byl nejvíc zarážející jejich alarmující technický stav a to, jak jsou registrované. Často jim taky chyběly potřebné dokumenty pro provozování taxi služby, linkové přepravy nebo koncese. Namátkou:
- Viděli jsme kolo uchycené jedním šroubem, podomácku svařovaný rám vozidla, ostré vyčnívající hrany na obvodu a na kolech, zpětná zrcátka z motocyklů, nefunkční světlomety, ostřikovače a stěrače… Prostě peklo!
- Vozidla jsou registrovaná jako blíže neurčené lesnické a zemědělské stroje, třeba traktor a sněžná rolba nebo šestimístný motocykl s pohonem LPG. Jedno auto nemělo registraci vůbec žádnou.
- Autobusům Hop On Hop Off často chyběly potřebné doklady a měly problémy se záznamy o přestávkách řidičů a době řízení. Se záznamy se manipuluje třeba formou jízdy na cizí kartu řidiče. Problémem taky je, že si autobusy jezdí, jak chtějí mimo schválené zastávky a trasy.
 
U Tschu Tschu vláčků kromě chybně vedených nebo neexistujících záznamů stojí za zmínku největší naměřené hodnoty emisí, které jsme v Praze doposud mohli vidět. Při startu hodnoty překračovaly limit 200x, posléze „jenom“ čtyřikrát.
 
Kontroly budou dále probíhat a během října budou zveřejněny souhrnné výsledky i ze zahájených správních řízení a podnětů podaných na Ministerstvo dopravy. Ještě jednou bych chtěl moc poděkovat všem, kteří na kontrolách pracovali.
 
Bezpečnostní a emisní normy je nutné dodržovat a pravidla platí stejná pro všechny. Proto je pozitivní, že se na Bazoši objevily inzeráty, kdy se majitelé těchto „veteránů“ jich začínají zbavovat s tím, že v Praze už to podnikání tak moc nejde. To mají teda pravdu!
 
Více na: https://www.facebook.com/adam.praha.sobe/posts/451257688805596
 
Pozn. autoweek.cz: Doufejme, že v rámci šetření Magistrát prověří i kdo těmto vozidlům vydal technické oprávnění a kde procházela STK a SME a vyvodí z toho patřičná opatření.