name | autoweek.cz

Ze Saturnu ke Smartu

Ze Saturnu ke Smartu

09.01.2010 | Vladimír Rybecký | Autoservis

Jill Lajdziaková se jako generální ředitelka automobilky Saturn stala jednou z nejrespektovanějších manažerek v automobilovém průmyslu. Jenže vloni vedení GM značku Saturn zrušilo.

Jill Lajdziaková (53) dokázala úspěšně prodávat automobily značky Saturn, o nichž se všeobecně vědělo, že jsou tím nejhorším, co se na americkém trhu nabízí. Saturn totiž GM vytvořilo jako reakci na úspěch laciných korejských automobilů. Lajdziaková s tím nejhorším materiálem pracovala tak, že díky kvalitám prodejní sítě pro Saturn získala solidní zázemí loajálních zákazníků. Jenže s likvidací Saturnu se pro schopnou manažerku v novém vedení GM místo nenašlo.

Jméno a síť prodejců Saturnu chtěla odkoupit společnost Penske Automotive Group. Roger Penske hodlal v síti Saturnu prodávat auta korejské automobilky Samsung, patřící Renaultu. Jenže vedení Renaultu nakonec projekt odmítlo, takže na poslední chvíli z dohody sešlo.

Penske s Lajdziakovou počítal jako se šéfkou nového Saturnu. Po nezdaru projektu Saturn pro ní našel jiné místo. Od 1. ledna Jill Lajdziaková nastoupila jako vicepresident pro marketing a prodej vozítek Smart, které Penskeho skupina v USA prodává. Už tři dny po svém nástupu byla jmenována presidentkou celé skupiny. Vystřídala Davida Schrembriho (56), který v roce 2008 uvedl Smart na americký trh a vybudoval základní síť 79 prodejců. Jenže koncem roku 2009 prodej Smartů fortwo rychle klesal. Schrembri přejde do jiné funkce v rámci skupiny Penske.

„Když jsme hledali způsob, jak posílit značku Smart, její prodejní síť a vnímání značky zákazníky, rozhodli jsme se využít zázemí a zkušenosti Jill,“ řekl Roger Penske.