name | autoweek.cz

Budoucí Aygo bude crossover?

Budoucí Aygo bude crossover?

18.03.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Toyota předvedla studii SUV verze městského mini z kolínské produkce Aygo X Prologue. Tato studie patrně předznamenává podobu třetí generace modelu Aygo, připravované pro výrobu v Kolíně.
Obliba SUV a crossoverů se rozšiřuje i do segmentu městských mini. Proto Toyota zvažuje odpovídajícím způsobem koncipovanou podobu budoucího modelu Aygo. Dokládá to studie Aygo X Prologue, kterou Toyota představila ve svém designovém studiu v Nice. Studie se v mnoha ohledech shoduje s podobou maskovaných prototypů, které se už podařilo vyfotografovat po Evropě.
 
Segmentu městských miniaut dominují malé úsporné zážehové motory, protože elektrický pohon je pro ně příliš drahý. Konkurenti v čele s Volkswagenem a dosavadními partnery Toyoty Peugeotem a Citroënem, stejně jako jejich nový sourozenec Opel proto již tomuto segmentu do budoucna nedávají šanci vzhledem k příliš nákladnému následnému zpracování výfukových plynů pro splnění emisních limitů. Toyota ovšem už před několika týdny potvrdila, že tento segment neopustí a vyvine nástupce modelu Aygo. To znamená, že se toto nejmenší SUV může dostat do sériové výroby a těžit z minimální konkurence na evropském trhu.
 
Stylisté Toyoty u studie Aygo X Prologue zdůraznili podběhy kol, vyvinuli atraktivní dvoubarevné lakování a použili nápadné ostré hrany. Přidali také výrazné doplňky z černého plastu, střešní ližiny a velká kola. Vyšší světlá výška a prostornější karoserie zde samozřejmě neslouží jízdě v terénu, ale hodí se do městské džungle s lepším výhledem i k pohodlnějšímu nastupování pro starší cestující, kteří patří spolu s těmi nejmladšími k nejčastějším zákazníkům tohoto segmentu. A samozřejmě jde i o styl a módu.
 
O technice malého SUV ani o budoucích vyhlídkách této studie Toyota téměř nic nezveřejnila. Nové Aygo vzniká na platformě TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-B jako současný Yaris. Dostane zážehový motor, který je zárukou přitažlivé ceny, pravděpodobně půjde o nejnovější evoluci tříválce 1,0 VVT-i. Vývoj nástupce Ayga probíhá kompletně v Belgii, kde má značka evropské vývojové centrum. Vyrábět se bude v českém Kolíně, kde Toyota kompletně převzala výrobní závod TPCA pod svá křídla a přejmenovala jej na TMMCZ (Toyota Motor Manufacturing Czech Republic). Výroba má začít počátkem roku 2022.