name | autoweek.cz

DS 9: ještě víc luxusu, výkonu a udržitelnosti

DS 9: ještě víc luxusu, výkonu a udržitelnosti

26.07.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Exkluzivní automobil DS 9 reprezentuje to nejlepší, čím se automobilka DS Automobiles chce prezentovat a čím chce soupeřit s dominující německou konkurencí v segmentu velkých prémiových sedanů. Klade důraz na francouzské pojetí luxusního zboží, elegance a designu.
Základ vozu DS 9 tvoří upravená platforma PSA EMP2 V2.3. Tříprostorový sedan s klesající střechou ve stylu fastbacku je dlouhý 4934 mm, takže je o 161 mm delší než DS 7. Má rozvor náprav 2895 mm, o 90 mm delší než příbuzný Peugeot 508, ale stejný jako jeho čínská verze 508 L. Také DS 9 se vyrábí v Šen-čenu (Shenzhenu) v Číně.
 
Francouzský luxus pro náročné
V případě DS 9 je důraz kladen především na prostor a luxus na zadních sedadlech. To potvrzuje zaměření tohoto modelu a prodejní strategie orientovaná především na segment B2B, tedy vrcholné manažery velkých společností. K tomu se přidávají i nadstandardní služby a servisní zajištění poskytované značkou DS Automobiles vč. pětiletého servisního zajištění FreeDrive a služby DS Valet - Pick up zajišťující vyzvednutí a předání vozu pro servis i náhradního vozidla z určeného místa.
 
Přístrojová deska do značné míry vychází z uspořádání crossoveru DS 7 Crossback s digitálním přístrojovým panelem 12“ a 12“ HD dotykovým displejem informačního systému. Interiér ale přináší vyšší míru luxusu s využitím speciálních technologií při zpracování povrchů z exkluzivních materiálů.
 
Technika pro maximální pohodlí
Pérování DS Active Scan Suspension využívá kameru, čtyři čidla světlé výšky a tři akcelerometry pro analýzu stavu vozovky s následným nezávislým ovládáním charakteristiky pérování každého kola. Mezi asistenčními systémy je k dispozici i systém semiautonomní jízdy DS Drive Assist fungující až do rychlosti 180 km/h a světlomety DS Active LED Vision se třemi otočnými LED moduly reagujícími na natočení volantu.
 
Základní verzi pohání přeplňovaný zážehový čtyřválec PureTech 225 1,6 l/165 kW (225 k) přes osmistupňovou automatickou převodovku. V plug-in hybridní verzi E-Tense 225 se kombinuje zážehový motor 1,6 l/132 kW (180 k) s elektromotorem o 80 kW a akumulátorem 11,9 kWh. Poskytuje celkový výkonu systému 165 kW (225 k) a čistě elektrický dojezd 46 - 50 km.
 
Vítězství na okruzích pro vyšší efektivitu
DS Automobiles se od roku 2015 účastní závodů elektricky poháněných monopostů formule E. V posledních ročnících triumfoval tým Techeetah, přičemž poslední dva tituly v klasifikaci jezdců a týmů získal s pohonnou jednotkou DS E-Tense. Prémiový sedan DS 9 využívá zkušenosti z formule E u nejvýkonnější varianty s plug-in hybridním pohonem E-Tense 360 4x4. Systém hybridního pohonu se do vozů dovezených z výrobního závodu v Šen-čenu instaluje v oddělení DS Performance ve Poissy ve Francii, kde se pro něj také patřičně upravuje podvozek a brzdový systém.
 
 
Čtyřválcový zážehový motor PureTech 1,6 l s výkonem 147 kW (200 k) zde spolupracuje se dvěma elektromotory - vpředu přes osmistupňovou převodovku s motorem o výkonu 81 kW (110 k) a vzadu s elektromotorem poskytujícím 83 kW (113 k), který také zajišťuje pohon všech kol. Největší výkon systému je 264 kW (360 k) a točivý moment 520 N.m. Pro čistě elektrickou jízdu, například v centrech měst, poskytuje Li-Ion akumulátor s kapacitou 11,9 kWh dojezd podle WLTP 40-45 km. Maximální rychlost je 250 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 s.
 
U vysoce výkonné verze DS 9 E-Tense 4x4 360 je k dispozici také sportovní systém řízení, systém odpružení DS Active Scan Suspension, 20“ kola z lehkých slitin s pneumatikami Michelin Sport, brzdové kotouče s vnitřním chlazením a upravený systém řízení energie.
 
Cena odpovídá kvalitě
Cena začíná na 1 325 000 Kč za verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8. Cena vrcholné plug in hybridní verze E-Tense 360 4x4 ve výbavě Rivoli 1 875 000 Kč. Začátkem roku 2022 se přidá verze E-Tense 250 s výkonem 184 kW (250 k) se zvětšeným akumulátorem s kapacitou 15,6 kWh, která umožní čistě elektrický dojezd přes 60 km.