name | autoweek.cz

Ford Mustang Mach-E GT se představuje

Ford Mustang Mach-E GT se představuje

17.10.2020 | | Nové modely

President společnosti Ford Europe Stuart Rowley v Hamburku na akci Ford Go Electric představil nový Mustang Mach-E GT. Prodej vysoce výkonného elektricky poháněného crossoveru s legendárním jménem bude v České republice zahájen v červenci 2021.
Ford v Hamburku představil novinku jako „crossover SUV s elektrickým pohonem“. I při akci Ford Go Electric se ukázalo, že označení Mustang Mach-E mnoha příznivcům značky stále není po chuti. Opravdu se muselo použít toto jméno? Opravdu lidé z Fordu nevymysleli nic lepšího? Mustang je již 56 let synonymem pro čistě sportovní vozy, které opouštějí továrnu Ford jako kupé nebo kabriolet. A verze s přívlastkem Mach přímo srší výkonem. Ford Mustang, to je jméno, které se definitivně stalo legendou prostřednictvím hollywoodského filmu Bullitův případ, kdy Steve McQueen ukázal, co tento fastback dokáže v extrémním zatížení během honičky v ulicích San Francisca.
 
Jedinou omluvou v očích pravověrných fanoušků Mustangu je skutečnost, že ani elektrický Mustang Mach-E netrpí nedostatkem energie. V závislosti na verzi (s pohonem zadních nebo všech kol) slibuje 190 kW (258 k) až 248 kW (337 k). Nejvýkonnější verze Mustang Mach-E GT dokonce bude mít nejvyšší výkon 342 kW (465 k) a točivý moment 830 N.m, který s pomocí pohonu všech kol zajistí sprint z 0 na 100 km/h pouze za 3,7 s. Mustang Mach-E GT dosahuje elektronicky omezenou nejvyšší rychlost 200 km/h. To už zní hodně jako Mustang.
 
Pokud chce být skutečným Mustangem, potřebuje také vytrvalost. U elektromobilu to znamená dojezd. Technici Fordu se v tomto ohledu tváří sebejistě, protože v závislosti na typu akumulátoru (standardní nebo pro prodloužený dojezd) by to mělo být mezi 420 km a 600 km podle normy WLTP. Co se týče dobíjení, pokud bude mít majitel Mustangu Mach-E zákaznický účet FordPass (partnerem je společnost NewMotion), měl by najít v Evropě energii u 155 000 nabíjecích stanic.
 
Je samozřejmé, že také navigační systém ví, kde najít nejbližší nabíjecí stanici včetně 400 rychlonabíjecích stanic (HPC) s výkonem až 150 kW na evropských dálnicích od konsorcia Ionity, do něhož Ford patří. Na těchto místech by měl Mustang Mach-E s větším akumulátorem v kombinaci s pohonem zadních kol získat již po deseti minutách dojezd 120 km. Na vyžádání lze získat i Ford Connected Wallbox se 7,5 m dlouhým kabelem.
 
Prezident Fordu Rowley k tomu řekl: „Díky našim aktivitám v oblasti nabíjení si kupující Mustang Mach-E mohou bezstarostně užívat své zážitky z jízdy, protože vědí, že si mohou kdykoli v Evropě rychle a snadno dobít akumulátor.“
 
Takže je Mustang správný název pro elektrický Ford nebo by byl úplně nový výraz lepší? Stane se Mustang Mach-E stejnou legendou jako jeho předchůdci se spalovacími motory? Pokud si stále nejste jisti, měli byste si možná znovu pustit film Bullitův případ se (starým) Mustangem v hlavní roli spolu s vynikajícím Stevem McQueenem v jeho nejlepší vedlejší roli.