name | autoweek.cz

Hyundai Santa Fe: zásadní aktualizace

Hyundai Santa Fe: zásadní aktualizace

03.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Již rok po zahájení prodeje prochází až sedmimístné SUV Hyundai Santa Fe úpravami vzhledu. Především ale hlásí příchod hybridních a plug-in hybridních verzí.
Hyundai je značkou s jedním z nejkratších životních cyklů svých modelů. Obvykle obnovuje své modely každých pět let. Modernizace vzhledu v polovině výrobního cyklu tedy přicházejí po dvou až dvou a půl letech. To je i případ čtvrté generace Santa Fe, která byla v Jižní Koreji uvedena v roce 2018 a do Evropy dorazila začátkem roku 2019.
 
Nový výraz a větší prostor
Některé modernizace designu bývají spíš diskrétní, zde tomu tak není. Příď dostala širokou masku chladiče ohraničenou hlavními světlomety s novým světelným podpisem a LED denním svícením ve tvaru písmene T, které plní také funkci ukazatelů směru. Zadní LED svítilny s novým designem jsou spojeny světelným pásem, jak je dnes u mnoha vozidel obvyklé.
 
Rozměry se změnily jen velmi málo s délkou 479 cm (+1,5 cm)  při nezměněném rozvoru kol náprav 276 cm. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 14 l, takže nyní dosahuje 562 l.
 
Zcela nová platforma
Nejvýznamnější změna je nejméně viditelná, protože korejské SUV dostalo zcela novou platformu třetí generace, poprvé uvedenou u sedanu Sonata (ten se v Evropě neprodává) a umožňující použití hybridních pohonů. Nová platforma je vybavena systémem, který usměrňuje proudění vzduchu motorovým prostorem, čímž se snižuje aerodynamický odpor, zlepšuje se odvádění tepla a zvyšuje stabilizace vozidla. Stabilitu zlepšuje i uložení těžkých komponent v nižší poloze, což snižuje těžiště.
 
Poprvé i hybridní pohony
Nové Santa Fe je prvním vozem Hyundai v Evropě, který se bude prodávat s novými hybridními pohony Smartstream ve verzích s možností vnějšího nabíjení (plug-in hybrid) i bez ní (full hybrid). Plně hybridní verze bude sestávat ze zážehového motoru 1,6 T-GDi spojeného s elektromotorem s výkonem 44 kW napájeného z lithio-ionového polymerového akumulátoru o kapacitě 1,49 kWh. Má celkový výkon 169 kW (230 k) a točivý moment 350 N.m. K dispozici bude ve spojení s pohonem předních kol a se šestistupňovou automatickou převodovkou.
 
Plug-in hybridní varianta, která dorazí do prodeje až počátkem roku 2021, je vybavena stejným motorem 1,6 T-GDi spojeným s elektromotorem o výkonu 67 kW napájeným lithio-ionovým polymerovým akumulátorem s kapacitou 13,9 kWh umístěným pod předními sedadly. Tato verze se bude dodávat pouze s pohonem všech čtyř kol a se šestistupňovou automatickou převodovkou. Největší systémový výkon bude 195 kW (265 k) a točivý moment 350 N.m. Dojezd s čistě elektrickým pohonem by měl být 65 km podle standardu NEDC, což by mělo být podle WLTP přibližně 45 km.
 
Navíc si zákazníci v Evropě budou moci zvolit turbodiesel 2,2 l s výkonem 148 kW (202 k) a točivým momentem 440 N.m. Ten bude spojen s osmistupňovou převodovkou s dvojitou spojkou.
 
Modernizace interiéru
Interiér poskytne více prostoru, komfortu a praktičnosti. Modernizace zahrnuje mj. nový plně digitální panel přístrojů s 12,3“ displejem, nový design spodní části přístrojové desky, nově navrženou středovou konzoli s tlačítky elektronického voliče převodovky a nový dotykový displej informačního, zábavního a navigačního systému, který může mít velikost 8“, 10,25“ nebo 12“.
 
Nové Santa Fe je poprvé vybaveno volbou terénního režimu aktivovanou ovladačem na středové konzoli. Volit lze ze tří režimů: písek, sníh a bláto, které se přidávají ke třem klasickým režimům pro jízdu po silnici: eko, sport a komfort. Nové vybavení zahrnuje i automatické parkování s dálkovým ovládáním, poloautonomní řízení úrovně 2 a systém vyhýbání se kolizi při parkování.
 
Nové Santa Fe bude v Evropě k dispozici od září 2020. Na plug-in hybrid ale bude třeba počkat až do roku 2021.