name | autoweek.cz

Hyundai Tucson s mild hybridním pohonem

Hyundai Tucson s mild hybridním pohonem

11.06.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Modernizovaný Tucson, který se pro evropské trhy vyrábí v Nošovicích, je prvním modelem společnosti Hyundai se systémem částečně hybridního pohonu (mild hybrid), který využívá vznětový motor a elektrickou síť 48 V.
Nový Hyundai Tucson bude vybaven hospodárným částečně hybridním pohonem s elektrickou sítí s napětím 48 V. Jedná se o první model Hyundai nabízející tuto novou techniku. Výroba nového kompaktního SUV byla v Nošovicích zahájena před pár dny a uveden na evropské trhy bude v létě.
 
„Díky novému systému částečně hybridního pohonu pro náš nejprodávanější model rozšiřujeme strategii elektrifikace, abychom zpřístupnili techniku čistého pohonu ještě většímu okruhu zákazníků. Na této cestě činíme další důsledné kroky, a proto byl velmi hospodárný systém pohonu vyvinut inženýry v našem evropském technickém středisku. V budoucnosti jej budeme dodávat v kombinaci s dalšími motory v rámci velmi rozmanitého sortimentu elektrifikovaných řešení,“ říká viceprezident Hyundai Motor Europe zodpovědný za marketing a produkt Andreas-Christoph Hofmann.

Nový Tucson může být vybaven systémem částečně hybridního pohonu s napětím 48 V v kombinaci se vznětovým motorem 2,0 l. Elektrifikovaná část systému zahrnuje lithio-ionové akumulátory 48 V/0,44 kWh, generátor s funkcemi spouštěče a elektromotoru MHSG (Mild Hybrid Starter Generator), nízkonapěťový měnič stejnosměrného proudu LDC (Low Voltage DC/DC) a invertor. Při akceleraci MHSG podporuje spalovací motor výkonem až 12 kW, čímž snižuje spotřebu paliva.
 
Systém automaticky přepíná mezi použitím spalovacího motoru a rekuperací kinetické energie. MHSG dokáže zajistit mírnou akceleraci využitím energie z akumulátorů, čímž snižuje zatížení spalovacího motoru. Při intenzivní akceleraci MHSG podporuje spalovací motor dodatečným točivým momentem. Během zpomalování brzděním motorem či brzdovou soustavou se akumulátory dobíjejí s využitím rekuperace kinetické energie.
 
Nový systém zákazníkům nabídne výhodný poměr mezi pořizovací cenou a úsporou nákladů, která vyplývá ze snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Cílem značky Hyundai je snížit pomocí této techniky spotřebu paliva a emisí CO2 až o 7 %.
 
Vznětový motor 2,0 litru je se 137 kW (186 k) nejvýkonnější v nabídce pro nový Tucson. Dodává se s pohonem všech kol a může být kombinován s novou šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo na přání s nově vyvinutou osmistupňovou samočinnou převodovkou.
 
Od jara 2019 bude technika částečně hybridního pohonu s napětím 48 V pro nový model Tucson k dispozici také s novým vznětovým motorem Smart Stream 1,6 l.