name | autoweek.cz

Jeep uvádí Renegade a Compass jako 4xe plug-in hybrid

Jeep uvádí Renegade a Compass jako 4xe plug-in hybrid

21.07.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Jeep ve virtuální prezentaci představil plug-in hybridní verze svých SUV Renegade a Compass s pohonem všech kol zajištěným elektromotorem s označením 4xe.
Jeep se chlubí tím, že jeho vozy mají nejblíž k přírodě. Nyní může dodat, že k ní budou i maximálně ohleduplné. Legendární výrobce terénních vozů vstupuje do nové éry svým prvním krokem směrem k elektrifikaci. Přitom si jeho vozy uchovávají schopnosti jízdy v náročnějším terénu dané pohonem všech kol. Jako nejdostupnější cestu k tomuto cíli Jeep zvolil plug-in hybridní pohon se zadními koly poháněnými elektromotorem. Proto tento systém označuje 4xe. Má umožnit, aby modely Renegade a Compass byly vhodné pro jízdu v terénu, na silnicích i ve městech. Výhledově by se systém 4xe měl objevit i v nabídce pro model Wrangler.
 
Plug-in hybridní pohon 4xe
Plug-in hybridní pohon tvoří spalovací motor uložený vpředu a pohánějící přední kola, šestistupňová automatická převodovka, trakční elektromotor, který je součásti zadní nápravy e-Axle, druhý elektromotor, sloužící i jako generátor, a akumulátor s kapacitou 11,4 kWh.
 
Zážehovým čtyřválec MultiAir 1,3 l turbo třetí generace z rodiny Global Small Engine se dodává s největším výkonem 96 kW (130 k) nebo 132 kW (180 k). Trakční elektromotor má výkon 44 kW (60 k).  Největší dostupný výkon systému je 140 kW (190 k) nebo pro verze Trailhawk a S 176 kW (240 k). Pokud jde o točivý moment, elektromotor poskytuje 250 N.m, zatímco spalovací motor 270 N.m.  
 
Kombinace obou motorů umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,5 s a maximální rychlost až 200 km/h, při plně elektrickém režimu 130 km/h. Plug-in hybridní pohon 4xe vykazuje spotřebu benzinu 2 l/100 km v hybridním režimu a emise CO2 50 g/km. Akumulátor lze dobíjet během jízdy nebo prostřednictvím externí zásuvky, ať už z domácí zástrčky, easyWallboxu, pokročilejšího Connected Wallboxu nebo z veřejné stanice.
 
Pohon všech kol e-AWD
Hybridní systém e-AWD umožňuje volbu ze tří jízdních režimů - hybridního, elektrického a šetřícího elektrickou energii. Při prvním řídicí jednotka volí pro nejvýhodnější způsob pohonu mezi spalovacím a elektrickým pohonem nebo jejich kombinaci. V plně elektrickém vůz pohání pouze trakční elektromotor a dojezd na plně elektrický pohon je 50 km. Pouze v případě úplného vybití akumulátoru se spouští spalovací motor aby v maximálně hospodárném režimu poháněl generátor. V režimu šetřícím akumulátor spalovací motor pohání vůz a v případě odlehčení pomáhá dobíjet akumulátor. Všechny tři režimy jsou spojeny s velmi účinnou rekuperací při zpomalování vozidla.
 
Aktivní systém Jeep Active Drive Low v terénní verzi Trailhawk umožňuje využít všechny obvyklé režimy, které očekáváme od pohonu všech kol pro jízdu v terénu, tedy včetně redukovaného převodu (4x4 Low) a uzamčení obou náprav (4x4 Lock). Jeep Active Drive Low je spárován se systémem řízení trakce Jeep Selec-Terrain s pěti jízdními režimy pro různé typy povrchu.
 
Infotainment
Standardní vybavení vozu zahrnuje 7“ displej řidiče, 8,4“ dotykový displej se satelitní navigací, připojení Apple Carplay i Android Auto a rádio DAB. Prostřednictvím komunikačního systému Uconnect jsou v nabídce připojené autoservisy včetně asistenčních služeb, informace o vozidle, možnost ovládání nabíjení na dálku, kontrola stavu vozidla a pomoc při hledání nabíjecích míst. Mezi dostupné doplňky aplikace Uconnect patří webový portál My Fleet Manager, určený pro správu malých flotil.
 
Renegade 4xe a Compass 4xe se vyrábějí v závodě Melfi, kdy byla vybudována speciální linka na montáž vysokonapěťových systémů. Do showroomů dorazí v září, ale příjem objednávek ale bude zahájen před koncem července. Pro majitele vozů byl vytvořen integrovaný ekosystém s konektivitou a službami, který zajišťuje jednoduchost použití a uvede zákazníky do světa elektrifikace.