name | autoweek.cz

Jeep Cherokee modelový rok 2019

Jeep Cherokee modelový rok 2019

09.10.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kompaktní SUV s vyspělými systémy pohonu 4x4 prošlo modernizací. Zatímco v USA je v této podobě už nějaký čas v prodeji, do Evropy přichází teprve nyní s úplně jinými motory - zprvu jen s turbodieselem.
Jeep je v současné době jednou z nejdynamičtějších značek na evropském trhu. Letos za první pololetí o neuvěřitelných 67 %! Tyto skvělé prodejní výsledky chce koncern FCA samozřejmě i nadále udržet. Významnou měrou by k tomu měl přispět i nový Cherokee. Prodej tohoto modelu v Evropě zatím zůstával hodně za očekáváním.
 
Srdce dobrodruha
Jeep Cherokee stál u zrození kategorie SUV střední třídy, robustních vozů vybavených pohonem všech kol. Cherokee i nadále zůstává v segmentu SUV originálem. Není to městský crossover, ale skutečné auto do nepohody, které nedělá kompromisy a je bezkonkurenční ve schopnosti jízdy v terénu.
 
Modernizovaný Jeep Cherokee se nám představil na cestách i necestách v drsné krajině jižní Sicílie jako auto, s nímž se nemusíte bát vyrazit za dobrodružstvím. Přitom je vysoce praktický s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 570 l. I když design 4700 mm dlouhého vozu (rozvor náprav 2705 mm) hodně ztratil na své chlapské drsnosti, je to stále skutečný Jeep, který svou robustní konstrukcí poskytuje nezaměnitelný pocit ochrany před všemi nebezpečími. Přitom současně jde o výtečně ovladatelný automobil.
 
V interiéru, který udělal velký krok směrem k prémiovým vozům, jsou logicky rozdělené mechanické ovladače kombinované s dotykovým displejem - standardně 7“, ve spojení se systémem Uconnect 4. generace s displejem 8,4“. Modernizací prošel i palubní systém Uconnect s kompletní nabídkou funkcí pro komunikaci, zábavu a navigaci, stejně jako rozhraními Apple CarPlay a Android Auto.
 
Moderní technika
Základem všeho je nosná struktura s mimořádnou tuhostí v krutu na nejvyšší úrovni současné světové produkce. K tomu se přidává platforma FCA Compact US Wide nesoucí konstrukčně propracované nezávislé zavěšení kol vpředu i vzadu.
 
Cherokee samozřejmě jde s dobou a nabízí veškeré nezbytné asistenční systémy - celkem jich může být až 75 včetně varování před nárazem do vpředu jdoucího vozu Active Forward Collision Warning-Plus s nouzovým brzděním při hrozbě střetu s chodcem, aktivního varování před opuštěním jízdního pruhu LaneSense Lane Departure Warning-Plus, sledování mrtvého úhlu Blind-Spot Monitoring nebo adaptivního tempomatu Adaptive Cruise Control-Plus. Nechybí ani vyspělý brzdový systém Advanced Brake Assist, parkovací kamera na zádi nebo aktivní omezovač rychlosti Active Speed Limiter a Full LED hlavní i zadní světlomety.
 
Cherokee pochopitelně v nabídce i s pohonem předních kol. V porovnání s konkurenty Cherokee vyniká nabídkou tří systémů pohonu všech kol:
- Jeep Active Drive I se zlepšenou účinností s modulem pohonu zadních kol RDM (Rear Drive Module) nové generace
- Jeep Active Drive II s redukčním převodem, uzávěrkou diferenciálu a systémem řízeného sjíždění ze svahů (Hill-descent Control)
- Jeep Active Drive Lock přidávající mechanicky ovládanou uzávěrku zadního diferenciálu, tento systém je k dispozici jen pro verzi Trailhawk v kombinaci se systémem kontroly prokluzu Selec Terrain Traction Control s pěti režimy (Auto, Snow, Sport, Sand/Mud a Rock).
 
Zatím jen turbodiesel
Pro evropské trhy se bude od listopadu dodávat s turbodieselem MultiJet II 2,2 l s výkonem 110 kW (150 k) a točivým momentem 350 N.m nebo s výkonem 143 kW (195 k) a točivým momentem 450 N.m. Turbodiesel je vybaven integrovaným systémem selektivní katalytické redukce SCR se vstřikováním kapaliny AdBlue spolu s filtrem pevných částic DPF. Oba se kombinují se šestirychlostní přímo řazenou nebo novou devítistupňovou automatickou převodovkou TorqueFlite poprvé s možností řazení páčkami pod volantem.
 
Úplnou novinkou je zážehový motor 2,0 GME o výkonu 198 kW (270 k) a s točivým momentem 400 N.m v kombinaci s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol. Ten ale bude k dispozici až během roku 2019.
 
Hlavní objem prodeje je u střední výbavy Limited. Speciální off-roadovou výbavu nabídne verze Trailhawk se systémem 4x4 Active Drive Lock, Select Terrain Traction Control, nájezdovým úhlem 29,9° a karoserií doplněnou o ochranné prvky. Tato varianta bude v Evropě dostupná až během roku 2019.
 
Jeep Cherokee se vyrábí v závodě Belvidere ve státě Illinois. Prodej modernizované verze bude zahájen během listopadu.
 
Velká SUV v Evropě 1. pol. 2018 1. pol. 2017 rozdíl
1. Ford Edge 6533 9258 -29,4 %
2. Volkswagen Touareg 5389 7715 -30,1 %
3. Hyundai Santa Fe 4670 7020 -33,5 %
4. Toyota Land Cruiser 3754 2765 +35,8 %
5. Mitsubishi Pajero/Montero/Shogun 2178 2570 -15,3 %
6. Jeep Cherokee 1710 3206 -46,7 %
Segment celkem 26 087 33 816 -22,9 %