name | autoweek.cz

Jogger směřuje ke kořenům značky Dacia

Jogger směřuje ke kořenům značky Dacia

03.09.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nástupce Loganu MCV kombinuje všestrannost SUV, MPV a kombi do podoby víceúčelového rodinného automobilu vhodného i pro volný čas a na všechny typy cest. Už za dva roky dostane poprvé i hybridní pohon za bezkonkurenční cenu.
Dacia dále oživuje svou nabídku uvedením čtvrtého klíčového modelu - vedle Sandera, které se nedávno stalo nejprodávanějším vozem v Evropě, nejlevnějšího elektromobilu na trhu Spring a nové generace průkopnického SUV Duster přichází víceúčelový model Jogger.
 
To nejlepší ze tří segmentů
Jogger samozřejmě navazuje na úspěšné kombi Logan MCV ale i nedoceněné MPV Lodgy, ovšem přidává k nim mnoho prvků z různých kategorií - profil a prostornost kombi, variabilitu MPV s robustností a schopností jízdy i mimo asfalt vozů SUV.
 
„My u Dacie nereagujeme na vývoj trhu, ale přicházíme se zcela novým konceptem rodinného vozu, s nímž pokračujeme v demokratizaci trhu s moderními automobily. Přetváříme segmenty SUV, MPV a kombi, z každého si bereme to nejlepší abychom nabídli jedinečný víceúčelový automobil za bezkonkurenční cenu. Jde o nové pojetí rodinného automobilu uzpůsobeného i pro outdoorové a volnočasové aktivity a schopného jízdy po jakémkoliv povrchu,“ říká generální ředitel Dacie Denis Le Vot.
 
Moderní ale i robustní
Jogger byl navržen na nové alianční platformě CMF-B, i když zde je použita ve zjednodušené podobě. S délkou 4547 mm a dlouhým rozvorem náprav 2897 mm je to největší vozidlo značky Dacia. Jde v zásadě o kombi s ochrannými prvky na karoserii a zvýšenou světlou výškou 200 mm. Dacia s ním chce oslovit především početné rodiny, kterým současně nabídne i automobil pro volný čas. Jogger je ozdoben ochrannými prvky ze surového plastu. To, spolu se střešními nosiči, dodává jeho vzhledu na atraktivitě. Široké zadní víko je obklopeno svislými zadními svítilnami aby se rozšířil vstupní otvor a zlepšil přístup do zavazadlového prostoru.
 
Interiér ukazuje velký posun směrem k současným standardům s digitálními přístroji a konektivitou. Řidiče ocení tradičně dobrou ergonomii, přehledný design přístrojové desky a přívětivé textilní obložení. Jogger nabízí na výběr ze tří multimediálních systémů s chytrým jednoduchým ovládáním. V základní podobě je slot pro smartphone, který po stažení aplikace Dacia Media slouží jako rozhraní. Pak je tu Media Display s 8“ dotykovým displejem a jako vrchol vynikající systém Media Nav s navigací a replikací smartphonu přes Wi-Fi. Jak máme ověřeno z jiných modelů značky, všechny tyto systémy jsou vysoce efektivní a snadno se používají.
 
Díky dlouhému rozvoru je Jogger schopen přepravit až 7 dospělých s překvapivě solidním prostorem i ve třetí řadě, takže se nejedná jen o nouzové řešení pro krátké cesty. K tomu se přidává velká variabilita nastavení i vyjmutí sedadel ve druhé a třetí řadě. V sedmimístném uspořádání má zavazadlový prostor objem 160 l a při sklopení třetí řady sedadel 565 l. V pětisedadlové verzi je to 708 l podle VDA, což je nebývale velká hodnota, a se sklopenými sedadly až 1819 l. K tomu připočtěme chytré modulární střešní nosiče s nosností až 80 kg.
 
Poprvé i hybridní pohon
Mezi pohonnými jednotkami zaujme v tomto segmentu neobvyklá, nicméně s ohledem na kombinaci ceny a emisních limitů logická absence vznětového motoru. Jogger bude od počátku nabízen s novým zážehovým tříválcem 1,0 TCe s výkonem 81 kW (110 k) při 5000/min a točivým momentem 200 N.m v kombinaci se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Podporovat jej bude dvoupalivový motor Eco-G umožňující spalování LPG. Ten má výkon 74 kW (100 k).
 
Počátkem roku 2023 nabídku doplní poprvé u Dacie použitá plně hybridní verze HEV, využívající techniku E-Tech z Renaultů Clio a Captur. Jedná se o kombinaci motoru 1,6 l a dvou elektromotorů (trakční a motor/generátor) s vícerežimovou bezspojkovou převodovkou.
 
Novinka bude dostupná se všemi nezbytnými asistenčními systémy, šesti airbagy a zesílenou nosnou strukturou.
 
Nová Dacia Jogger bude veřejnosti poprvé představena na nadcházejícím mnichovském autosalonu. Zahájení příjmu objednávek se plánuje na listopad 2021 a zahájení prodeje na březen 2022 s cenou, která by u základní verze měla být pod hranicí 15 000 eur (380 000 Kč).