name | autoweek.cz

Kamiq a Scala na CNG do prodeje

Kamiq a Scala na CNG do prodeje

27.12.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Za pohon na CNG je u vozů Škoda Kamiq G-Tec a Škoda Scala G-Tec příplatek pouze 30 000 Kč.
Varianty Kamiq G-Tec a Scala G-Tec s ekologickými a úspornými motory uzpůsobenými k provozu na zemní plyn, představené v září na autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu, je možné již rezervovat v oficiálním konfigurátoru. U autorizovaných prodejců budou vozy k dispozici v prvním čtvrtletí 2020.
 
Nové varianty s motorem na CNG o výkonu 66 kW (90 k) přicházejí exkluzivně ve výbavovém stupni Style s doporučenými základními cenami 462 900 Kč pro kompaktní hatchback Scala G-Tec a 475 900 Kč pro městské SUV Kamiq G-Tec. Příplatek za variantu G-Tec v porovnání se standardní verzí tedy činí 30 000 Kč.
 
Součástí standardní výbavy verze G-Tec Style jsou například Bi-LED přední světlomety s funkcí adaptivního svícení a přisvěcováním při odbočování, Ambientní LED osvětlení či automatická dvouzónová klimatizace Climatronic, TOP LED zadní světla s animovaným ukazatelem směru jízdy, protažené sklo víka zavazadlového prostoru nebo světelný a dešťový asistent.
 
„Stlačený zemní plyn je vedle elektřiny jedním z alternativních paliv, která jsou pro zákazníky prakticky ihned dostupná a využitelná. Navíc je provoz na CNG výrazně ekonomičtější než u běžných dieselových či benzinových agregátů. Náklady na palivo nepřesahují jednu korunu na kilometr. Proto jsme nabídku CNG vozů rozšířili o hatchback Scala a také Kamiq, který se stal prvním SUV značky Škoda s tímto pohonem. Jestliže G-Tec varianta v modelu Octavia je především záležitostí fleetových zákazníků, s novými modely věříme ve větší procento v oblasti privátní klientely,“ vysvětluje výhody nových variant vedoucí marketingu Škoda Auto Česká republika Petr Janeba.
 
Stlačený zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin nebo nafta. Emise CO? jsou ve srovnání s provozem na benzin nižší o přibližně 20 %. Navíc při jeho spalování vzniká mnohem méně oxidů dusíku a nevznikají žádné saze. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn vyrobený z odpadních vod, zemědělských produktů či syntetický plyn. Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše, rychle a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.
 
Konstrukce motoru vozů Scala G-Tec a Kamiq G-Tec byla speciálně upravena pro provoz na stlačený zemní plyn. Benzin, který se nachází v dodatečné devítilitrové nádrži, se používá pouze v určených situacích při startování motoru, například po doplnění zemního plynu, protože se mění tlak v nádržích a také se automaticky kontroluje kvalita doplněného zemního plynu. Celková kapacita tří ocelových nádrží na CNG je 13,8 kg. Díky velmi čistému spalování CNG bez vypouštění částic není nutný filtr pevných částic.