name | autoweek.cz

Kia spouští předprodej nových elektromobilů

Kia spouští předprodej nových elektromobilů

02.08.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Automobilka Kia v České republice rozšiřuje nabídku elektricky poháněných vozidel s akumulátory o dvě zcela nová - zcela novou verzi e-Niro a novou generaci e-Soul.
Model e-Niro je třetí elektrifikovanou zástavbou pohonu a doplňuje stávající hybridní model Niro HEV a Plug-in hybridní variantu Niro PHEV uvedené v letech 2016 a 2017. Model e-Soul je druhou generací, která navazuje na Soul EV, jehož prodej byl v Česku zahájen v září roku 2014. Oba elektromobily spojuje nová generace lithio-ion-polymerových akumulátorů se zvýšenou kapacitou 64 kWh, které nabízejí vyšší kapacitu energie. Díky vyšší energetické hustotě článků je možné v nich uložit o 25 % více energie.
 
„Jsme velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Zajímavostí je rostoucí kapacita baterií plně elektrických vozidel, která za posledních 9 let vzrostla třikrát. Zde očekáváme, že tento trend bude i nadále pokračovat a různé varianty bateriových pohonů budou v konvenčních vozech stále dostupnější,“ říká generální ředitel společnosti Kia Motors Czech Arnošt Barna.
 
Zajímavá cenová nabídka
Nové elektromobily e-Niro a e-Soul jsou na českém trhu dostupné v jediné výbavě Exclusive s možností výběru ze dvou pohonů - se standardním dojezdem 289 km pro e-Niro a 277 km pro e-Soul jsou oba modely dostupné za cenu 1 149 980 Kč. Cena obou modelů s prodlouženým dojezdem - e-Niro až na 455 km a e-Soul až na 452 km - činí 1 199 980 Kč.
 
Na e-Niro a e-Soul se poskytuje standardní sedmiletá tovární záruka Kia s omezením na 150 000 km, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor. Zákazníci si vozy mohou objednat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia. Dodání vozů zákazníkům bude následně probíhat v průběhu roku 2020.
 
Elektromobily e-Niro a e-Soul nabízejí řadu asistenčních systémů, např. systém autonomního nouzového brzdění FCA, aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA, aktivní systém reagující na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání RCCW, systém sledování mrtvého úhlu BCW atd.
 
Kia e-Niro
Nová verze e-Niro se od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid odlišuje řadou designových prvků. Součástí aerodynamické masky chladiče je integrovaný port pro dobíjení. Největší změnu v kabině e-Nira najdeme na středovém panelu, kde se nově nachází otočný volič systému elektronického řazení shift-by-wire.
 
Platforma modelu byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších typů pohonu. Proto má zástavba elektrického pohonu s akumulátorem jen minimální dopad na obestavěný prostor. Rozvor náprav 2700 mm při délce 4375 mm poskytuje velkorysý prostor pro cestující a zavazadlový prostor s objemem 451 l.
 
Zákazníci si mohou objednat i e-Niro s akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 km v kombinovaném cyklu podle WLTP. Standardní akumulátor spolupracuje s trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 395 N.m. Vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 s. U rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW se dobije z 20 na 80 % za 42 minut.
 
Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou na 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 N.m, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 s. Dojezd je přes 455 km v kombinovaném cyklu podle WLTP, v městském cyklu WLTP až 615 km.
 
Kia e-Soul
Nový e-Soul navazuje první generaci Soul EV a zachovává si své charakteristické hranaté proporce. Městský crossover o délce 4195 mm má rozvor náprav 2600 mm. V nabídce je hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem.
 
Akumulátorový modul s vyšší kapacitou 64 kWh je spojen s trakčním elektromotorem 150 kW (204 k) a točivým momentem 395 N.m již od nulových otáček. Vysokokapacitní akumulátor umožňuje dojezd až 452 km v kombinovaném cyklu podle WLTP. Přitom e-Soul akceleruje z 0 na 100 km/h za 7,9 s.
 
Standardní akumulátorový modul o kapacitě 39,2 kWh a dojezdem až 277 km pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 395 N.m.