name | autoweek.cz

Kombi Peugeot 508 SW poprvé i jako plug-in hybrid

Kombi Peugeot 508 SW poprvé i jako plug-in hybrid

07.10.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot na autosalonu v Paříži představil novou generaci kombi Peugeot 508 SW. Poprvé pro tento vůz přidá i verzi Plug-in Hybrid.
Stejně jako do prodeje právě přicházející fastback 508 bylo i nové kombi 508 SW postaveno s využitím platformy EMP2 s víceprvkovou zadní nápravou, na přání s tlumiči s variabilní charakteristikou Active Suspension Control. V nové generaci se ale radikálně proměnilo - podobně jako v základní podobě byl sedan nahrazen fastbackem, i kombi dostalo novou podobu ve stylu sportovních kombi označovaných jako shooting brake s nízkou a dynamickou siluetou.
 
Rozvor náprav se proti liftbacku nezměnil (2793 mm), ale celková délka narostla na 4780 mm. Zavazadlový prostor má v základním uspořádání objem 530 l, po sklopení opěradel zadních sedadel 1780 l.
 
Také 508 SW je samozřejmě vybaven uspořádáním kabiny Peugeot i-Cockpit nejnovější generace s malým volantem, digitálním přístrojovým panelem a centrálním dotykovým displejem 10“ a sedmi hlavními tlačítky na středové konzoli. Jeho koncepce je zaměřená na efektivitu, bezpečnost a nejlepší komfort.
 
Plug-in hybrid
Kromě základních motorů nejnovější generace PureTech a BlueHDi, které jsou ve shodě s fastbackem, Peugeot pro kombi 508 SW poprvé přidává i verzi Plug-in Hybrid se zážehovým motorem a možností využití plně elektrického pohonu ZEV (nulové emise).
 
Zážehový motor 1,6 PureTech byl pro plug-in hybridní pohon (tj. s možností dobíjení ze zásuvky) upraven připojením motor/generátoru (alternátoru) a specifického panelu chlazení. Výkon motoru je 132 kW (180 k). Motor je spojen s novou osmistupňovou automatickou převodovkou e-EAT8 (Electric Efficient Automatic Transmission). S převodovkou je spojen i elektromotor o výkonu 110 k (80 kW) umístěný na přední nápravě. Pro optimální přechod pohonu mezi elektrickým a spalovacím motorem je místo měniče použitá vícekotoučová spojka. Tyto úpravy zajišťují zvýšení točivého momentu o 60 N.m. Vůz je schopen na čistě elektrický pohon ujet 50 km podle WLTP.
 
First Edition
Peugeot v Paříži kombi 508 SW představil i ve speciální edici First Edition se speciálními černými dekoračními prvky na karoserii, dvoubarevnými litými koly Augusta 19“, modrým ambientním osvětlením interiéru, hliníkovými pedály, kůží Nappa a dalšími doplňky pro zvýšení dojmu exkluzivity. K tomu se přidává 10“ dotykový displej s 3D navigací a digitálním rádiem. Navíc je v nabídce hifi aparatura Focal s bezdrátovými sluchátky vyvinutými ve studiu Peugeot Design Lab. Pro Peugeot 508 SW First Edition je na výběr zážehový motor 1,6 PureTech 225 o výkonu 165 kW nebo turbodiesel 2,0 BlueHDi 180/132 kW, oba v kombinaci s osmistupňovou samočinnou převodovkou EAT8.
 
Nový Peugeot 508 SW se vyrábí v továrně v Mulhúzách, motory dodávají francouzské továrny v Trémery a Douvrinu. Prodej Peugeotu 508 SW v Evropě bude zahájen v lednu 2019. Plug-in Hybrid ale přijde až na podzim.