name | autoweek.cz

Modernizace Dacie Duster

Modernizace Dacie Duster

22.06.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Dacia Duster přichází ve výrazně modernizované podobě s přepracovanou přídí, revidovaným interiérem a aktualizovaným infotainmentem. Charakterizuje ji nový světelný podpis s denními LED světly ve formě vodorovného Y. Nový Duster přijde na trh od září.
Dacia Duster v roce 2010 způsobila revoluci v segment malých SUV, což jí mj. vyneslo titul AutoBest 2011. Druhá generace Dacie Duster byla představena na podzim 2017 s využitím stejné platformy B0 jako úspěšná první generace ale s uvedením mnoha nejmodernějších technických prvků. Kvality tohoto vozu ocenilo již více než 1,9 milionu zákazníků, přičemž v kategorii SUV na trhu soukromé klientely je Duster od roku 2019 evropskou jedničkou.
 
Mimořádné schopnosti pro jízdu v terénu
Duster dokáže oslovit jak zájemce o všestranný prostorný rodinný automobil s charakterem SUV za příznivou cenu, tak i ty, kteří hledají robustní automobil vhodný i pro jízdu v terénu, protože je k dispozici s pohonem předních nebo všech kol.
 
Duster vyniká mimořádnými schopnosti pro jízdu v terénu zejména díky světlé výšce 217 mm u pohonu předních kol a 214 mm u pohonu všech kol, přechodovému úhlu 21°, přednímu nájezdovému úhlu 30° a zadnímu nájezdovému úhlu 30° u verze 4x2 resp. 33° u verze 4x4. S pohonem předních kol je Duster standardně vybaven pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem pro co nejnižší spotřebu a ve verzi 4x4 pneumatiky s označením 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake) s výbornou přilnavostí, což umožňuje obejít se v zimě bez zimních pneumatik.
 
Duster má délku 4341 mm při rozvoru náprav 2673 mm resp. 2676 mm u verze 4x4. Zavazadlový prostor má objem 478 l/1623 l, resp. 471 l u verze s motorem dCi 115 nebo 467 l/1614 l při pohonu všech kol. Nově navržený střešní spoiler ve spojení s optimalizovanými koly z lehké slitiny zlepšují aerodynamiku. Dacia u varianty s pohonem všech kol slibuje o snížení emisí CO2 5,8 g/m.
 
Vylepšení interiéru
Interiér vylepšují nové potahové materiály, upravené opěrky hlavy a nová středová konzole se dvěma USB porty. Standardní výbavou jsou displej palubního počítače, automatické zapínání světel a tempomat s ovládáním na volantu. Za příplatek jsou k dispozici i automatická klimatizace s digitálním displejem, vyhřívaná přední sedadla a hands-free karta pro bezklíčkový přístup a startování.
 
K dispozici jsou dva multimediální systémy Media Display a Media Nav s novým 8“ dotykovým displejem, integrací smartphonu a dvěma USB porty. Verze s pohonem všech kol má 4x4 Monitor, který poskytuje parametry jízdy v terénu, např. úhel bočního náklonu a úhel svislého sklonu, výškoměr a kompas. Po jízdě v terénu 4x4 Monitor zobrazí souhrnnou historii údajů o cestě.
 
Hospodárnější motory
Řada motorů také byla přepracována aby byly efektivnější. Dacia bude ve verzi s pohonem předních kol možné kombinovat zážehový motor s turbodmychadlem 1,3 TCe 150 a dvouspojkovou převodovkou EDC. V nabídce je i turbodiesel 1,5 Blue dCi 115 ve spojení se šestirychlostní převodovkou a pohonem předních nebo všech kol. Pro pohon předních kol ve spojení se šestirychlostní převodovkou jsou dále připraveny zážehové motory 1,0 TCe 90 a 1,3 TCe 130. Pohon všech kol umožní i kombinace motoru 1,3 TCe 150 a šestirychlostní přímo řazené převodovky.
 
Kromě toho je v nabídce i bivalentní varianta na LPG a benzin 1,0 TCe 100 Eco-G s pohonem předních kol. Zvětšená nádrž na LPG pojme 61 l propan-butanu (využitelných je 49 l, tedy o 15 l víc než dosud), což spolu s nádrží na 50 l benzinu poskytuje dojezd 1235 km.