name | autoweek.cz

Modernizace Fiatu Tipo 2021 přidala Tipo Cross

Modernizace Fiatu Tipo 2021 přidala Tipo Cross

28.10.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Fiat pokračuje v modernizaci svých modelů. Nyní ukázal světu nové Tipo pro modelový rok 2021. Všechny tři karosářské podoby prošly oživením vzhledu a k tomu se přichází zcela nová crossoverová verze Tipo Cross.
Tipo přichází s přepracovaným vzhledem přední části i v interiéru a přichází i s modernizací techniky. Fiat Tipo byl uveden na trh v roce 2016 jako držitel ocenění AutoBest - Best Buy of Europe 2016. Verzi sedan brzy doplnil pětidveřový hatchback a kombi. Tipo se stalo jedním z nejúspěšnějších modelů v segmentu malých vozů v Itálii. Od uvedení na trh bylo prodáno celkem 670 000 vozidel, přičemž v Evropě kromě Itálie představuje více než 70 % značky Fiat s nejlepším výsledkem v roce 2019.
 
Tipo Cross
Podobně jako u Fiatu Panda, Fiat vytvořil dvě nové výbavové linie s odlišnými charaktery. První je Life, kam patří základní výbava Tipo, střední City Life a vrcholná Life. Ty jsou dostupné pro sedan, hatchback i kombi. Novinkou je crossoverová podoba Cross se dvěma úrovněmi výbavy City Cross a Cross. Ty jsou k dispozici jen pro hatchback.
 
S podobou Cross se vzhledem crossoveru a vyšší světlou výškou už Fiat uspěl u modelů 500L a Panda, kde crossoverovou vzhled bez pohonu všech kol jednoznačně uspěl. U hatchbacku navíc získají velký zavazadlový prostor s objemem 440 l a prostorný interiér. Vzhled verze Tipo Cross agresivnější a díky plastovým doplňkům působí širší a mohutnější. Světlá výška se zvýšila o 4 cm (celkový výška vzrostla o 7 cm) a spolu s tím i nastavení podvozku a větší pneumatiky.
 
Modernizovaný vzhled
Tipo působí moderněji. Nový tvar mají přední nárazník a světlomety, nově Full-LED vpředu a vzadu, i když základní úrovně výbavy jsou s halogeny.
 
V interiéru kromě nových materiálů najdeme upravené klasické ukazatele doplněné o konfigurovatelný 7“ TFT displej tvořící přístrojový panel. Nový je také volant umožňující lepší výhled na nový displej a změnilo se i ovládání klimatizace. Zcela nový je infotainment UConnect 5 s 10,25“ dotykovým displejem uprostřed přístrojové desky jako v elektrickém Fiatu 500. Stejně jako ve Fiatu 500 je možné pomocí Bluetooth připojit dva telefony. Nový je i USB konektor pro zadní sedadlo.
 
Rozšíření nabídky asistenčních systémů
Nové Tipo přichází s rozšířenou nabídkou asistenčních systémů ADAS nově s rozpoznáváním dopravních značek spolupracujícím s navigací, inteligentním asistentem rychlosti vozidla, asistentem pro jízdu v pruhu, monitorováním mrtvého úhlu a systémem rozpoznání únavy řidiče. K tomu se přidávají ​​adaptivní světlomety s automatickým přepínáním dálkových světel.
 
Pohonné jednotky
Zážehový motor 1,4 Fire 16V skončil. Základní pohonnou jednotkou se stal nový tříválec řady FireFly 1,0 GSE T3/74 kW (100 k) s točivým momentem 190 N.m. Je spojen se šestirychlostní převodovkou. Další zážehové motory Fiat představí později a měl by mezi nimi být i mild-hybrid s 48V palubní sítí.
 
Vznětové motory prošly modernizací pro normu Euro 6D Final. K dispozici jsou nadále 1,3 MultiJet/70 kW (95 k) a 1,6 MultiJet/96 kW (130 k).