name | autoweek.cz

Modernizovaná Kia Rio nabídne mild-hybrid

Modernizovaná Kia Rio nabídne mild-hybrid

26.05.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Rio bude prvním vozem Kia s mild-hybridním pohonem MHEV EcoDynamics+. Spolu s inteligentní převodovkou se spojkou bez mechanické vazby (Clutch-by-wire) přispěje k nižší spotřebě. Modernizované Rio přijde do prodeje v Evropě od 3. čtvrtletí 2020.
Kia uvádí modernizovaný malý městský model Rio. Čtvrtá generace pro modelový rok 2021 dostala zásadně přepracovanou řadu pohonných jednotek včetně premiéry mild-hybridního systému.

Rio je první vůz značky s mild-hybridním ústrojím (MHEV) spojeným se zážehovým motorem s označením EcoDynamics+. Kombinuje nový spalovací motor 1,0 l Smartstream T-GDi/88 kW (120 k) se 48 V systémem MHEV. Nová inteligentní převodovka iMT je bez mechanické vazby (clutch-by-wire). Debutovala minulý měsíc u mild-hybridního pohonu modelu XCeed. Elektrifikovaný pohon bude k dispozici také se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT.

Ústrojí EcoDynamics+ bylo navrženo s cílem zvýšit hospodárnost spalovacího motoru cestou hladkého využívání a rekuperace elektrické energie. Celkovou dobu cestování s vypnutým spalovacím motorem prodlužuje nová jednotka MHSG (Mild-Hybrid Starter-Generator). Startér-generátor MHSG je přes řemen spojen s klikovým hřídelem spalovacího motoru.

Nová spalovací jednotka Smartstream používá plynule proměnné časování ventilů (CVVD) a další inovace. Disponuje stejným výkonem jako předchozí řada motorů Kappa - 74 nebo 88 kW (100 nebo 120 k), avšak disponuje o 16 % vyšším maximem točivého momentu - u verze 88 kW to je 200 N.m.

Rio EcoDynamics+ je jedním z prvních modelů značky Kia, který bude vybaven novou inteligentní převodovkou Kia iMT s elektronickým systémem clutch-by-wire (spojka bez mechanické vazby). Spojka ústrojí iMT funguje čistě na elektronické bázi. V hladké spolupráci s jednotkou MHSG vypíná spalovací motor dříve než start-stop systém Kia (Idle Stop & Go), tedy ještě při dojíždění na volnoběh před zastavením vozidla, čímž napomáhá snižovat celkovou spotřebu paliva.

Modernizovaná Kia Rio přináší i úpravy stávající řady zážehových motorů. Pro evropskou modelovou řadu Rio se nyní nabízí nový zážehový motor Smartstream 1,0 l T-GDi/88 kW ( 100 k) a nová verze nepřeplňovaného motoru 1,2 l/61 kW (84 k) s technologií vstřikování Dual Port Injection.

V interiéru je nový širokoúhlý displej 8,0“ a digitální přístrojový panel s displejem 4,2“. Model Rio je vybaven novými telematickými funkcemi UVO Connect Phase II s vylepšenými funkce konektivity i ovládání vozidla.

Modernizované Rio používá nejmodernější systémy Kia na podporu řízení ADAS, jako např. systém autonomního nouzového brzdění FCA s rozpoznáváním chodců, vozidel a nově cyklistů, aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA, systém sledování únavy řidiče DAW a sledování slepého úhlu BSD.