name | autoweek.cz

Modernizovaný Jeep Compass z Itálie

Modernizovaný Jeep Compass z Itálie

05.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Jeep představil modernizované kompaktní SUV, který se bude pro evropské trhy nově vyrábět v závodě FCA v italském Melfi. Nejvýznamnější z mnoha inovací je použití zcela nového čtyřválce 1,3 Turbo s přímým vstřikováním benzinu a systémem MultiAir III.
Kompaktní crossover Jeep Compass byl v současné druhé generaci vytvořen s využitím platformy FCA Small Wide LWB 4x4 a představen byl v roce 2017. Je koncipován tak, aby dokázal oslovit jak firmy hledající víceúčelový automobil pro každodenní provoz, tak i soukromníky s touhou po dobrodružství. Dosud se do Evropy dovážel ze závodu FCA v Toluce v Mexiku. Přesun výroby do Evropy zajistí nejen kratší dodací lhůty, ale především rozšíří možnosti vycházet zákazníkům vstříc s více specifikacemi.
 
Nový motor 1,3 T4
Současně s přesunem výroby Jeep Compass přichází s mnoha vylepšeními. Nejdůležitější změnou je zavedení nového zážehového čtyřválce 1,3 T4. Tento motor bude základem nové řady motorů FCA Global Small Engine. Má nový hliníkový blok, přímé vstřikování benzinu GDI, filtr pevných částic GPF a turbodmychadlo nové generace zaručující rychlou reakci. Motor je vybaven systémem proměnlivého časování ventilů MultiAir III, kde řídicí jednotka řídí proces spalování v každém válci individuálně s možností přechodu k úspornému Millerovu cyklu.
 
Nový motor bude k dispozici ve dvou verzích: 96 kW (130 k) a 110 kW (150 k), obě s největším točivým momentem 270 N.m. Motor 96 kW bude kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou, zatímco výkonnější varianta se sedmistupňovou dvouspojkovou DDCT. V obou případech bude k dispozici výhradně s pohonem předních kol. Pro uživatele bude nově připravena možnost volby režimu Sport, v němž se mění charakteristika motoru a automatické převodovky.
 
K dispozici bude dále přepracovaný turbodiesel 1,6 MultiJet II/88 kW (120 k) s točivým momentem 320 N.m vybavený systémem selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction).
 
Plug-in hybridní verze 4xe budou kombinovat zážehový motor 1,3 l Turbo a elektromotor pro celkový systémový výkon 140 kW (190 k) nebo 176 kW (240 k). Obě verze 4xe budou k dispozici s pohonem všech kol. Tyto verze se u prodejců objeví v druhé polovině letošního roku.
 
Z Evropy pro Evropany
Evropský Compass je naladěn v souladu s požadavky evropských zákazníků aby jim vycházel vstříc na silnicích i v městském provozu, stejně jako v terénu. Compass využívá tlumiče pérování s variabilní charakteristikou tlumení s FSD ventilem (Frequency Selective Damping), jež omezují pohyby karoserie.
 
V nabídce bude samozřejmě i nabídka špičkových možností konektivity se službami UConnect Services s možností ovládání mnoha funkcí na dálku prostřednictvím mobilního telefonu pomocí aplikace My Uconnect. Veškeré funkce ve voze se ovládají prostřednictvím centrálního dotykového displeje. K dispozici bude i wifi hot spot a telematic box.
 
Nový Jeep Compass bude na českém trhu možno objednávat od druhé poloviny června. Akční cena začíná na 549 900 Kč za verzi 1,3 130 k Night Eagle. Ještě během letošního roku nabídku rozšíří i poprvé nabízené plug-in hybridní verze 4xe a samozřejmě také varianty s pohonem všech kol AWD včetně vrcholné off roadové verze Trailhawk.