name | autoweek.cz

Jeep Compass: jistota do nepohody

Jeep Compass: jistota do nepohody

06.10.2017 | Vladimír Rybecký | Aktuality

FCA uvádí na český trh novou generaci kompaktního SUV Jeep Compass, nabízejícího mimořádné schopnosti jízdy v terénu i pohodlné a bezpečné svezení na silnici. Jde o globální model vyráběný na třech kontinentech.
Jeep je silná značka symbolizující terénní vozidla. Právě nadstandardní schopnosti jízdy v terénu by měly být rozhodujícím argumentem nové generace modelu Compass proti silné konkurenci v segmentu kompaktních SUV. Compass by měl zajistit pokračování mimořádného růstu značky, která během sedmi let zvýšila svůj globální prodej ze 300 000 vozů v roce 2010 na loňských 1,4 milionu.
 
Třetí generace Compassu nahrazuje model Patriot. Doplňuje nabídku Jeepu jako menší alternativa k modelu Cherokee. Při rozvoru náprav 2636 mm je Compass dlouhý 4394 mm, tedy o 20 cm delší než Renegade a o 20 cm kratší než Cherokee. Zavazadlový prostor má objem 438 l (388 l s dojezdovou rezervou a 368 l s plnohodnotným náhradním kolem), po sklopení zadních sedadel 1251 l.
 
Modifikovaná platforma
Používá vyztuženou platformu z malého SUV Renegade/Fiatu 500X, která vychází z platformy GM Fiat SCCS (Small Platform) ve verzi Small Wide 4x4, ale zde má prodloužený rozvor (LWB). Compass má nezávislé zavěšení předních a zadních kol spolu s unikátním systémem tlumení FSD (Frequency Selective Damping) a přesným řízením s elektrickým posilovačem.
 
Nabízí se s pohonem předních kol nebo všech kol Jeep Active Drive. Vrcholná offroadová verze Trailhawk (k dispozici bude od začátku roku 2018) se zvýšenou světlou výškou o 25 mm se standardně dodává se stálým pohonem všech kol Jeep Active Drive Low. Kruhovým ovladačem Selec-Terrain se volí ze čtyř jízdních režimů (Auto, Snow, Sand, Mud, u Trailhawku z pěti - navíc je zde Rock). Všechny verze s pohonem 4x4 také obsahují funkci 4WD Lock.
 
V nabídce pohonných jednotek jsou zážehové čtyřválce 1,4 FIRE MultiAir turbo ve verzích 103 kW (140 k) nebo 125 kW (170 k) a turbodiesely 1,6 MultiJet II/88 kW (120 k) resp. 2,0 MultiJet II opět ve výkonových verzích 103 kW (140 k) nebo 125 kW (170 k). Převodovky jsou šestirychlostní přímo řazená nebo samočinná Aisin, pro verzi Trailhawk devítistupňová automatická ZF.
 
Infosystémy
Přístrojový panel je tvořen displeji 3,5“ a 7,0“ TFT. Dostupný je samozřejmě také informační systém koncernu FCA UConnect - ve třech podobách - základní s displejem 5“, UConnect 7.0 a vrcholný UConnect 8.4 NAV s dotykovým displejem 8,4“ a integrací chytrých telefonů Apple CarPlay i Androidauto. V rámci systému UConnect 8.4 NAV je připravena aplikace Jeep Skills, která zobrazuje různé údaje o výkonu a schopnostech vozu při jízdě v terénu a umožňuje řidiči tyto důležité parametry monitorovat a případně i sdílet. V nabídce je i prémiová audiosoustava Beats.
 
Mezi více než 70 prvky aktivní a pasivní bezpečnosti je například systém proti nárazu do vpředu jedoucího vozu Forward Collison Warning Plus, varování před opuštěním jízdního pruhu LaneSense Departure Warning Plus (oba jsou součástí standardní výbavy všech verzí), sledování mrtvého úhlu a varování před přijíždějícím vozem při couvání z příčného stání. K dispozici je také zadní kamera ParkView, automatické podélné i příčné parkování, adaptivní tempomat nebo stabilizační systém ESC s omezením rizika převrácení.
 
Výroba v Indii
Jeep Compass se vyrábí ve čtyřech závodech na třech kontinentech. Do Evropy se dováží z Ranjangaonu v Indii, což je společný podnik FCA a Tata Motors, kde se vyrábějí vozy Fiat pro indický trh. Pro severoamerické trhy se Compass dodává ze závodu v Toluce v Mexiku a další výrobní závody jsou v Číně a Brazílii.
 
Základní cena verze Sport 1,4/140 k 6MT s pohonem předních kol (FWD) je 599 990 Kč, nejlevnější verze s pohonem 4x4 je Longitude 1,6 MultiJet/140 k 6MT za 693 990 Kč.