name | autoweek.cz

Nová Honda CR-V už i v evropské sériové verzi

Nová Honda CR-V už i v evropské sériové verzi

28.03.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Pátá generace Hondy CR-V měla v evropské sériové verzi premiéru na autosalonu v Ženevě. U motorů Honda vsadila jen na zážehový a do budoucna poprvé v Evropě u vozu CR-V přidá ještě hybridní pohon se dvěma elektromotory.
Nová Honda CR-V se v prodeji objeví na podzim s motorem 1,5 i-VTEC Turbo, hybrid se přidá na začátku příštího roku. Pro evropské trhy by se měla vyrábět v anglickém Swindonu.
 
Všechno nově
Honda CR-V dostala novou podvozkovou platformu odvozenou od platformy nové generace modelu Civic a karoserie má větší tuhost. Obě nápravy mají širší rozchod a především je delší rozvor náprav o plných 41 mm (2671 mm), takže prostor na zadních sedadlech je opět větší. Světlá výška vzrostla o 38 mm na 208 mm. K dispozici bude rovněž zcela nová sedmimístná verze.
 
Tvary karoserie vycházejí z osvědčené architektury ale s moderními detaily, např. s LED světlomety, a celkově sportovnějším stylem. Vůz je vybaven systémem aktivního uzavírání mřížky chladiče Active Shutter Grille, který ještě více vylepšuje úspornou spotřebu paliva.
 
V interiéru je digitální přístrojový panel, multimediální systém a další detaily sdílené s novou generací modelu Civic. Přístrojová deska je osazena dvěma 7“ displeji.
 
Bez turbodieselu ale s možností 4x4
Základní pohonnou jednotkou je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,5 VTEC Turbo/140 kW (190 k) známý z modelu Civic. Zážehový čtyřválec bude možné kombinovat se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo s plynulou změnou převodových poměrů CVT. Základní verze se zážehovým motorem i hybridní varianta budou mít pohon předních kol. Za příplatek bude k dispozici pohon všech kol Real Time AWD with Intelligent Control System.
 
Poprvé bude i hybrid
V Evropě poprvé bude u CR-V k dispozici systém hybridního inteligentního pohonu i-MMD, který sestává ze zážehového motoru 2,0 i-VTEC a dvou elektromotorů, které zajišťují bezproblémovou jízdu a hospodárnost v běžném provozu. Motor má propracovaný systém variabilního časování ventilů, takže může pracovat i v Atkinsonově cyklu. Při nízkém zatížení zůstávají sací ventily otevřeny i na začátku kompresního zdvihu. Část vzduchu se tak vrací do sacího potrubí a píst spotřebuje při zdvihu méně energie. Spotřeba paliva má být v konečném důsledku nižší.
 
Systém i-MMD nevyužívá běžnou převodovku, místo ní je vybaven kompaktnější planetovou převodovkou s pevným převodovým poměrem, která zajišťuje přímé propojení pohyblivých součástí a hladký přenos točivého momentu.
 
Hybridní pohon podle potřeby automaticky střídá tři jízdní režimy. EV Drive znamená, že vozidlo se pohybuje čistě na elektrickou energii. V módu Hybrid Drive spalovací motor roztáčí generátor vyrábějící elektrickou energii pro elektromotor, který pohání auto. Pokud je elektrické energie přebytek, skladuje se v akumulátorech. Ve třetím režimu Engine Drive vůz pohání spalovací motor a elektromotor mu pomáhá při akceleraci.
 
Kompaktní SUV v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) změna (%)
1. Nissan Qashqai 136 480 126 179 + 8,2 %
2. Volkswagen Tiguan 128 033 72 997 + 75,4 %
3. Peugeot 3008 81 860 612 -
4. Hyundai Tucson 79 623 82 705 - 3,7 %
5. Ford Kuga 78 402 63 366 + 23,7 %
6. Kia Sportage 71 184 77 890 - 8,6 %
7. Renault Kadjar 63 309 70 976 - 10,8 %
8. Toyota C-HR 61 500 - -
9. Seat Ateca 41 498 1 104 -
10. Nissan X-Trail 39 463 32 516 + 21,4 %
     Honda CR-V 33 982 43 444 - 21,8 %
     Honda HR-V 29 197 33 475 - 12,8 %
     Škoda Karoq 5 982 - -
Segment celkem 989 421 723 521 + 36,8 %