name | autoweek.cz

Nové Audi A3 Sportback s ostřeji řezanými rysy

Nové Audi A3 Sportback s ostřeji řezanými rysy

23.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Pro nejnáročnější zájemce o kompaktní vozy v roce 1996 Audi vytvořilo s modelem A3 zcela nový segment prémiových kompaktů. Od té doby mu v segmentu narostla konkurence, ale také se prodalo pět milionů těchto vozů. Nyní přichází do prodeje čtvrtá digitálně aktuální generace.
Audi A3 Sportback čtvrté generace opět vychází z koncernové platformy MQB a vyrábí se v Ingolstadtu. Jeho základní cena je 652 900 Kč za verzi 30 TFSI. Zatímco jinde designéři ostré hrany zaoblují a vyhlazují, u A3 Sportback se Marc Lichte vydal opačným směrem. S ostrými liniemi a agresivnější přídí působí nová generace více vzrušujícím dojmem.
 
Pětidveřový hatchback (třídveřová verze už nebude) je v nové generaci s délkou 4343 mm o 3 cm delší než třetí generace při nezměněném rozvoru náprav 2636 mm. Zavazadlový prostor má objem 380 l, po sklopení zadních sedadel naroste až na 1200 l. Sedan je o 15 cm delší a nabízí o 45 l větší zavazadlový prostor (425 l), ale u zákazníků v ČR je o něj minimální zájem.
 
Moderní technika s jednoduchým ovládáním
Ve zcela nově řešeném interiéru je přístrojová deska s plně digitálním přístrojovým panelem Audi virtual cockpit důsledně zaměřena na řidiče. Vývojáři Audi zde našli velmi dobrou kombinaci mezi digitálním a analogovým světem. Pomocí 10,1“ (ve verzi Plus 12,3“) centrálního dotykového displeje s jasnou grafikou ve stylu moderního mobilního telefonu se vše ovládá jednoduše a logicky, takže není potřeba nejprve projít manuálem. Jsou zde i klasické ovladače a tlačítka, která lze využít například pro rychlé a snadné ovládání klimatizačního systému, který má i vlastní malý displej. Pro příznivce hi-tech je připraveno i ovládání hlasem nebo ručně psaným písmem na displeji.
 
Infosystém vychází z  modulární platformy MIB3. K dispozici jsou služby Audi connect s rychlým připojením k internetu LTE Advanced a integrovaný hotspot WLAN s na tři roky předplacenou SIM kartou. Technickými zajímavostmi jsou Audi Connect key, umožňující odemykání, zamykání a spuštění motoru chytrým telefonem se systémem Android, a osobní asistent Amazon Alexa.
 
Zatím pět pohonných jednotek ale budou i další
V nabídce pohonných jednotek jsou aktuálně dva zážehové a dva vznětové motory, které doplňuje mild-hybridní systém pohonu. Základem je zážehový tříválec 30 TFSI 1,0 l/81 kW (110 k). Čtyřválec 35 TFSI CoD 1,5 l/110 kW (150 k) je vybaven systémem deaktivace válců (Cylinder on Demand). Tento motor se nabízí i ve verzi s mild-hybridním pohonem pracující s elektrickým okruhem 48 V. Turbodiesel 2,0 l je k dispozici ve verzích 30 TDI/85 kW (116 k) a 35 TDI 110 kW (150 k). Brzy je doplní ještě plug-in hybridní pohon ve dvou verzích 150 nebo 180 kW, verze G-tron na CNG a varianty s pohonem všech kol quattro a RS3.
 
Čtyřprvková zadní náprava je k dispozici pouze pro motory s výkony od 110 kW. Pro verzi S-Line standardně a pro ostatní za příplatek se dodává sportovní podvozek a k dispozici je i adaptivní podvozek. Výsledkem je, že A3 Sportback je na silnici sportovně agilní s přesným ovládáním a výtečnou jízdní dynamikou.