name | autoweek.cz
Nový Opel Mokka prochází jízdními testy
20.05.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely
Nový Opel Mokka se u prodejců objeví začátkem roku 2021 včetně elektricky poháněné verze Mokka-e. Na zkušebním okruhu u Dudenhofenu se nyní dolaďuje nastavení podvozku po předchozích zimních testech u polárního kruhu, kde se ladily asistenční systémy.
Mokka nové generace je zcela nový model, který využívá koncernovou multienergetickou platformu PSA CMP (Common Modular Platform). Ta vývojářům umožňuje použití spalovacích motorů i elektrického pohonu.
Díky hojnému využití vysoce pevných ocelí je nový model lehčí až o 120 kg. Elektricky poháněná verze Mokka-e má akumulátor zabudovaný do podlahy vozu, což snižuje těžiště vozu a zároveň zvyšuje tuhost nosné struktury v krutu o 30 %.
V únoru technici Opelu až na dalekém severu v tvrdých zimních podmínkách ladili tlumiče, pružiny, řízení, motory, elektroniku i osvětlení. Na zamrzlých jezerech a úzkých venkovských silničkách v Laponsku, kde i v březnu teploty klesají hluboko pod bod mrazu, najezdily prototypy Opelu Mokka tisíce kilometrů při sladění ABS, ESP a asistenčních systémů s dalšími podvozkovými komponentami.
S německou důkladností se nyní vývojáři automobilky věnují finálnímu naladění podvozku. V testovacím centru u městečka Dudenhofen se nastavuje zavěšení kol s ohledem na maximální akustický komfort, jízdní vlastnosti a bezpečnost ve vysoké rychlosti. V testovacím centru u Dudenhofenu jsou postaveny repliky těch nejhorších silnic celé Evropy: šotolina, dlažební kostky, koleje v asfaltu atd. Inženýři zde jemně mění nastavení tlumičů a pružin tak, aby byl dosažen soulad mezi jízdním komfortem a dynamikou.
Vrcholem jízdních zkoušek je testování na vysokorychlostním oválu s klopenými zatáčkami. I při krizových manévrech musí Mokka zůstat ovladatelná a garantovat nejvyšší míru aktivní bezpečnosti. Nastavení nové Mokka se posléze prověřilo na německých dálnicích. Další zkoušky jsou naplánovány na léto.
Díky hojnému využití vysoce pevných ocelí je nový model lehčí až o 120 kg. Elektricky poháněná verze Mokka-e má akumulátor zabudovaný do podlahy vozu, což snižuje těžiště vozu a zároveň zvyšuje tuhost nosné struktury v krutu o 30 %.
V únoru technici Opelu až na dalekém severu v tvrdých zimních podmínkách ladili tlumiče, pružiny, řízení, motory, elektroniku i osvětlení. Na zamrzlých jezerech a úzkých venkovských silničkách v Laponsku, kde i v březnu teploty klesají hluboko pod bod mrazu, najezdily prototypy Opelu Mokka tisíce kilometrů při sladění ABS, ESP a asistenčních systémů s dalšími podvozkovými komponentami.
S německou důkladností se nyní vývojáři automobilky věnují finálnímu naladění podvozku. V testovacím centru u městečka Dudenhofen se nastavuje zavěšení kol s ohledem na maximální akustický komfort, jízdní vlastnosti a bezpečnost ve vysoké rychlosti. V testovacím centru u Dudenhofenu jsou postaveny repliky těch nejhorších silnic celé Evropy: šotolina, dlažební kostky, koleje v asfaltu atd. Inženýři zde jemně mění nastavení tlumičů a pružin tak, aby byl dosažen soulad mezi jízdním komfortem a dynamikou.
Vrcholem jízdních zkoušek je testování na vysokorychlostním oválu s klopenými zatáčkami. I při krizových manévrech musí Mokka zůstat ovladatelná a garantovat nejvyšší míru aktivní bezpečnosti. Nastavení nové Mokka se posléze prověřilo na německých dálnicích. Další zkoušky jsou naplánovány na léto.
Další články
© 2024 autoweek.cz. Veškerá práva vyhrazena | O autoweek.cz