name | autoweek.cz

Nový Opel Mokka prochází jízdními testy

Nový Opel Mokka prochází jízdními testy

20.05.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nový Opel Mokka se u prodejců objeví začátkem roku 2021 včetně elektricky poháněné verze Mokka-e. Na zkušebním okruhu u Dudenhofenu se nyní dolaďuje nastavení podvozku po předchozích zimních testech u polárního kruhu, kde se ladily asistenční systémy.
Mokka nové generace je zcela nový model, který využívá koncernovou multienergetickou platformu PSA CMP (Common Modular Platform). Ta vývojářům umožňuje použití spalovacích motorů i elektrického pohonu.

Díky hojnému využití vysoce pevných ocelí je nový model lehčí až o 120 kg. Elektricky poháněná verze Mokka-e má akumulátor zabudovaný do podlahy vozu, což snižuje těžiště vozu a zároveň zvyšuje tuhost nosné struktury v krutu o 30 %.

V únoru technici Opelu až na dalekém severu v tvrdých zimních podmínkách ladili tlumiče, pružiny, řízení, motory, elektroniku i osvětlení. Na zamrzlých jezerech a úzkých venkovských silničkách v Laponsku, kde i v březnu teploty klesají hluboko pod bod mrazu, najezdily prototypy Opelu Mokka tisíce kilometrů při sladění ABS, ESP a asistenčních systémů s dalšími podvozkovými komponentami.

S německou důkladností se nyní vývojáři automobilky věnují finálnímu naladění podvozku. V testovacím centru u městečka Dudenhofen se nastavuje zavěšení kol s ohledem na maximální akustický komfort, jízdní vlastnosti a bezpečnost ve vysoké rychlosti. V testovacím centru u Dudenhofenu jsou postaveny repliky těch nejhorších silnic celé Evropy: šotolina, dlažební kostky, koleje v asfaltu atd. Inženýři zde jemně mění nastavení tlumičů a pružin tak, aby byl dosažen soulad mezi jízdním komfortem a dynamikou.

Vrcholem jízdních zkoušek je testování na vysokorychlostním oválu s klopenými zatáčkami. I při krizových manévrech musí Mokka zůstat ovladatelná a garantovat nejvyšší míru aktivní bezpečnosti. Nastavení nové Mokka se posléze prověřilo na německých dálnicích. Další zkoušky jsou naplánovány na léto.