name | autoweek.cz

Nový Opel Mokka - všechno jinak

Nový Opel Mokka - všechno jinak

25.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Druhá generace malého SUV Mokka uvádí na trh nový styl designu značky Opel, a to jak v exteriér, tak v interiéru, a dostává plně elektricky poháněnou verzi.
Do nabitého segmentu malých městských crossoverů Opel vysílá druhou generaci modelu Mokka, který v první generaci sázel mnohem víc na pojetí SUV schopného jízdy v terénu. Nové pojetí designu zaujme odkazem na legendární Opel Manta. Jinak ale vychází z osvědčeného základu PSA - platformě CMP. Podvozek ovšem němečtí technici patřičně naladili do typického charakteru značky Opel. Díky partnerství s PSA Mokka poprvé přijde i s plně elektricky poháněnou verzí, kterou jako nyní představuje na prvních obrázcích.
 
Opel Vizor a IntelliLux LED Matrix
Nově pojatý design přídě, označovaný jako ​​Opel Vizor, integruje mřížku chladiče, světlomety a logo značky do jediného modulu ve stylu modelu Manta první generace. Příď Opel Vizor se stane charakteristickým znakem všech modelů značky Opel v následujících letech.
 
Přídi dominují ve vrcholné verzi adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 prvky, které jsou v tomto segmentu unikátní nabídkou. LED světlomety vpředu i vzadu jsou ovšem vybaveny všechny varianty Mokky, stejně jako elektricky ovládanou parkovací brzdou a systémem rozpoznávání dopravních značek. V nabídce je i 180° panoramatická zadní kamera.
 
Opel Pure Panel
Navzdory mírně delšímu rozvoru náprav (o 2 mm) je nová Mokka o 12,5 cm kratší než první generace (415 cm). Je tedy kratší než Crossland X s 421 cm. Přitom nabízí podobně velký zavazadlový prostor s objemem až 350 l jako první generace.
 
V interiéru je plně digitální kokpit zde nazývaný Opel Pure Panel s displejem 12“, zatímco centrální displej multimediálního systému má 10“. Opel uvádí, že minimální počet tlačítek a ovládacích prvků nabízí tu správnou rovnováhu mezi digitalizací a čistě intuitivní obsluhou.
 
Elektrický pohon
Elektrický pohon je jako u Corsy-e s trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a točivým momentem 260 N.m. Řidič má na výběr tři režimy jízdy - Normal, Eco a Sport. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 150 km/h. Akumulátor má kapacitu 50 kWh, což umožňuje dojezd 322 km podle WLTP v režimu Normal. Standardním vybavením je systém rychlého nabíjení stejnosměrným proudem s výkonem 100 kW, který umožňuje nabití 80 % kapacity akumulátoru za 30 minut.
 
Nová elektrická Mokka bude u prodejců značky počátkem roku 2021, ale objednávat ji budete možné už koncem léta 2020. Kromě elektrické verze budou k dispozici i zážehová a vznětové motory. Nabídka bude shodná jako u příbuzného DS 3 Crossback resp. DS 3 Crossback E-Tense (ten je dlouhý 412 cm), s nímž se nová Mokka bude vyrábět na stejné lince v Poissy.