name | autoweek.cz

Nový Peugeot 208 - výroba se rozebíhá

Nový Peugeot 208 - výroba se rozebíhá

10.05.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Druhá generace Peugeotu 208 přináší výrazný design, inovovaný Peugeot i-Cockpit, rozšíření nabídky asistenčních systémů. Především je ale nový Peugeot 208 nabízen již od svého uvedení na trh se třemi možnými pohony - kromě zážehového a vznětového motoru také s elektrickým pohonem.
Nový Peugeot 208 je postaven na zcela nové platformě CMP (Common Modular Platform), která je určená pro segmenty B a C a doplňuje platformu EMP2 (Efficient Modular Platform). Platforma CMP je modulární z hlediska rozměrů a variant systémů pohonu - lze volit nejen mezi spalovacími motory (zážehovými i vznětovými) a elektrickým pohonem.
 
Během vývoje projektu CMP byla hlavní péče věnována úspornosti. Přispívá k tomu:
- nižší hmotnost (o 30 kg nižší než u platformy PF1)
- lepší aerodynamika (hladká podlaha karoserie a použití řízených vstupů vzduchu)
- menší valivý odpor (pneumatiky třídy A a snížení mechanického tření náprav)
- optimalizace hnacího ústrojí (lepší účinnost spalování, down-sizing, snížení mechanického tření, prodloužení převodů a používání systému Stop & Start).
 
Platforma CMP rovněž nabízí vyšší úroveň komfortu a bezpečnosti zlepšením akustického a tepelného komfortu, snížením vibrací a dostupností nových asistenčních systémů. Nový Peugeot 208 je dlouhý 4050 mm s rozvorem náprav 2550 mm. Zavazadlový prostor má objem 270 l.
 
Nová generace uspořádání interiéru Peugeot i-Cockpit používá stejné tříúrovňové rozvrstvení, kde jsou veškeré informace snadno čitelné v zorném poli řidiče. V závislosti na verzi výbavy se na přístrojové desce Peugeot i-Cockpit 3D zobrazují informace, které jsou k dispozici ve dvou úrovních. Na zvýšený digitální panel se promítají informace ve formě hologramu. Údaje jsou dynamické, zobrazují se blíž k očím řidiče v závislosti na své důležitosti nebo naléhavosti, čímž se zvyšuje reaktivita. Nad přepínači v centrální části je k dispozici dotykový displej 5“, 7“ nebo 10,3“ v závislosti na úrovni výbavy. Kompaktní volant je převzatý z modelů vyšších segmentů.
 
V nabídce jsou spalovací motory poslední generace. Zážehové turbodmychadlem přeplňované tříválce 1,2 l PureTech 100 a 130 jsou k dispozici s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a nechybí ani čtyřválcový turbodiesel 1,5 l BlueHDi 100:
- PureTech 75 S&S s výkonem 55 kW (75 k) při 5750/min, točivým momentem 111 N.m při 2750/min a přímo řazenou pětirychlostní převodovkou
- PureTech 100 S&S/ s výkonem 73 kW (100 k) při 5500/min, točivým momentem 205 N.m při 1750/min a přímo řazenou šestirychlostní převodovkou nebo automatickou osmistupňovou EAT8,
- PureTech 130 S&S/ s výkonem 96 kW (130 k) při 5500/min, točivým momentem 230 N.m při 1750/min a automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.
- BlueHDi 100 S&S/ s výkonem 73 kW (100 k) při 3500/min, točivým momentem 250 N.m při 1750/min a přímo řazenou šestirychlostní převodovkou.
 
Vyrábět se bude v závodě PSA Groupe Slovakia v Trnavě, kde se už od prosince 2018 produkují první předsériové vozy. Sériová výroba začne v červenci a prodej verzí se spalovacími motory začne na přelomu října a listopadu.