name | autoweek.cz

Nový Touareg: ne do lesa, ale do salonu

Nový Touareg: ne do lesa, ale do salonu

26.03.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Je běžné, že nové generace automobilů bývají větší a přinášejí vyspělejší techniku. Někdy vedou i k posunu do vyššího segmentu. Nový Volkswagen Touareg jde mnohem dál. Z velkého všestranného SUV se mění v nejreprezentativnější model konkurující prémiovým značkám.
To, že třetí generace Volkswagenu Touareg vychází z koncernové modulární platformy MLB evo, je samozřejmé. Také předchozí generace měly stejný základ jako Porsche Cayenne a Audi Q7. Třetí generace se ale posouvá dál. Pro Cayenne, Q7 ale i jejich nové příbuzné Bentley Bentayga a Lamborghini Urus se totiž stává přímým konkurentem nejen po technické stránce, ale i nabízeného pohodlí. Mnohem víc jde o náhradu za exkluzivní sedan Phaeton než za velké SUV schopné jízdy i v těžším terénu, kterým byly první dvě generace Touaregu (tuto roli převezme Tiguan Allspace).
 
Luxus z Bratislavy
Posun v pojetí Touaregu je patrný i z toho, že třetí generace byla poprvé představena v Číně (další hlavní trhy pro tento vůz budou kromě Číny Rusko a Evropa). Pro evropské trhy se bude vyrábět v Bratislavě, stejně jako jeho příbuzní prémiových značek (byť Bentayga a Urus se dokončují jinde) a také připravované Audi Q8. První vozy by k zákazníkům měly přijít v červnu.
 
Vzhledově vychází z konceptu T-Prime GTE, představeného v roce 2016 v Pekingu. Nese stylistické prvky charakterizující novou generaci velkých Volkswagenů, především modelu Arteon.
 
Technické inovace
Nový Touareg přijde s nezbytnými špičkovými asistenčními systémy, vzduchovým pérováním, řízením všech kol a aktivní elektromechanickou stabilizací proti náklonům, která využívá elektrickou soustavu 48 V. Novinkou jsou hlavní světlomety IQ Light LED matrix se 128 segmenty (dodavatelem je Hella) a systém detekování pohybujících se překážek (včetně chodců a zvířat) při jízdě v noci Night Vision, využívající termokameru.
 
Plně digitalizovaný interiér je označován jako Innovision Cockpit. Tvoří jej dva propojené velké displeje působící dojmem jediného celku. Jde o 12“ digitální přístrojový panel (ten doplňuje head-up displej) a 15“ centrální displej. Výsledkem je absence mechanických ovladačů - zmizel dokonce i ovladač světlometů. Jen na středové konzoli je otočný volič pěti jízdních režimů pro pohyb v terénu.
 
K tomu všemu zůstává 4878 mm dlouhý Touareg (tj. je o 77 mm delší než druhá generace) mimořádně praktickým vozidlem - jeho zavazadlový prostor má v pětimístné konfiguraci jedinečný objem 810 l. Zvětšil se i dojezd díky nádrži paliva zvětšené na 90 l.
 
Základem dva turbodiesely
Pro evropské trhy Volkswagen slibuje dva turbodiesely 3,0 TDI V6 se 170 kW (231 k) resp. 210 kW (286 k). Pro některé trhy je doplní zážehový 3,0 TSI V6 se 250 kW (340 k) a turbodiesel 4,0 TDI V8 se 310 kW (421 k). Všechny budou kombinovány s osmirychlostní samočinnou převodovkou ZF. Časem přijde i plug-in hybrid (v Číně se bude nabízet od zahájení prodeje).
 
Velká SUV v Evropě 2017 (ks) 2016 (ks) rozdíl (%)
1. BMW X5 34 975 37 584 -6,9 %
2. Audi Q7 30 667 33 796 -9,3 %
3. Volvo XC90 30 194 35 958 -16,0 %
4. Range Rover Sport 26 193 28 464 -8,0 %
5. Mercedes-Benz GLE/M 22 844 27 095 -15,7 %
6. Land Rover Discovery 16 721 13 063 +28,0 %
7. Ford Edge 16 125 9 246 +74,4 %
8. Land Rover Range Rover 14 029 13 611 +3,1 %
9. Volkswagen Touareg 14 018 17 522 -20,0 %
10. Porsche Cayenne 12 021 17 355 -30,7 %
Segment celkem 306 837 340 723 -10,0 %