name | autoweek.cz

Omlazení pro Mercedes-Benz třídy E

Omlazení pro Mercedes-Benz třídy E

10.08.2020 | | Nové modely

Mercedes-Benz dále pozdvihuje třídu E použitím nových technologií a důslednou hybridizací všech verzí. Kromě toho je nyní k dispozici se sportovním exteriérem se sportovním exteriérem Avantgarde Line a centrální hvězdou na přídi.
Zatímco kompaktní modely přinášejí velký objem prodeje a třída S prestiž, srdce Mercedesu zůstává ve třídě E. Za téměř 75 let se prémiových modelů střední třídy prodalo přes 14 milionů. V poslední době jich každým rokem přibývá kolem 300 000. Nyní byla pátá generace této nejtradičnější třídy značky v polovině svého životního cyklu (v prodeji je od roku 2016) důkladně přepracována aby udržela krok s konkurencí (Audi A6 je na trhu necelé dva roky a nové BMW řady 5 jen pár měsíců).
 
K dynamičtějšímu vzhledu modernizované třídy E přispívá nově pojatá příď s větším použitím chromu. Interiér sedanu i kombi vylepšují nové barvy a materiály, stejně jako dekory ze dřeva jasanu, ořechového dřeva, kartáčovaný hliník a hliník broušený do podoby karbonu.
 
S modernizací dostala třída E zcela přepracovaný futuristicky pojatý volant. Je k dispozici s koženým potahem a ve verzi supersport. Ovládací plochy jsou černé s vysokým leskem, dekorativní prvky a rámečky jsou ve stříbřitém odstínu. Provozní funkce sdruženého panelu přístrojů a displeje médií se ovládají pomocí dotykových ovladačů.
 
Modely třídy E mají standardně dva velké HD displeje 10,25“ palce (tj. s uhlopříčkou 26 cm), které jsou uspořádány vedle sebe pro širokoúhlý vzhled. Za příplatek jsou k dispozici dva displeje 12,25“ (tj. s úhlopříčkou 31,3 cm). Displeje jsou snadno čitelné. Emoční prezentace, využívající brilantní grafiku ve vysoké vizuální kvalitě, má zdůraznit srozumitelnost intuitivní ovládací struktury.
 
Poprvé mají čtyřválcové vznětové i zážehové motory také integrovaný startér/generátor (ISG) druhé generace s přídavným výkonem až 15 kW a vyšším točivým momentem až 200 N.m. Díky využití rekuperace a schopnosti tzv. „plachtění“ jsou tyto motory mimořádně hospodárné.
 
K dispozici je také sedm verzí s plug-in hybridním pohonem pro sedan i kombi. Tyto verze EQ Power jsou k dispozici v kombinaci se spalovacími motory na naftu i benzin. Rozsah výkonů pro zážehové motory se pohybuje od 115 do 270 kW, zatímco pro turbodiesely to je od 118 do 243 kW.