opel astra plní, co slibuje | Nové modely | autoweek.cz

Opel Astra plní, co slibuje

Opel Astra plní, co slibuje

22.10.2009 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Kompaktní Astra je klíčovým modelem Opelu, neboť s prodejem takřka půl milionu kusů ročně představuje více než třetinu jeho celkového objemu prodeje. Přicházející desátá generace (při započtení čtyř generací modelu Kadett) je o to důležitější, že přichází v době, kdy automobilka prochází zásadními majetkovými a organizačními změnami.

Snahou konstruktérů bylo nabídnout v nižší střední třídě novou techniku dosud běžnou jen u větších a mnohem dražších vozů. Proto se v Astře setkáme s celou řadou prvků, a to jak konstrukčních, tak i ve výbavě, které před rokem vynesly většímu modelu Insignia titul Auto roku.


Ve voze
Vnějšímu designu Astry jsme se už na našich stránkách věnovali. S jeho dynamickým stylem koresponduje i podoba interiéru. Ale zde nejde jen o to, jak jsou zde v příkladné harmonii design s použitými materiály. Můžeme potvrdit, že se především podařilo naplnit to, co si u Opelu dali jako hlavní cíl. Žádný jiný kompakt totiž nenabízí v dosahu řidiče tolik nejrůznějších a vesměs velmi prakticky řešených odkládacích prostor. Uznání zaslouží nejen to, že jich je nejen hodně a jsou velké, ale také to, že jsou přesně tam, kde je intuitivně hledáte.
Prodloužený rozvor (o 71 mm) i oba rozchody (o 56 resp. 70 mm) vytvořily větší prostor v interiéru, který e ve své třídě nadprůměrný, na zadních sedadlech dokonce větší než u Insignie.
Velmi důležitou roli při konstrukci vozu hrála usilovná (a nutno konstatovat, že velmi úspěšná) snaha o minimalizaci hluku a vibrací pronikajících do interiéru. Výsledkem je auto, v němž se i ve velké rychlosti při poslechu rádia či přehrávače cítíte jako v sedanu mnohem vyšší třídy.
Zajímavým detailem je možnost nové polohy výústek větrání - kromě nasměrování proudu vzduchu lze nastavit i rozptýlení tohoto proudu do prostoru.
Zajímavostí zavazadlového prostoru je možnost snadného přemístění jeho podlahy do tří různých výšek systémem FlexFloor. Zavazadelník je příkladně přístupný s nízkou polohou podlahy a díky tomu, že se nakládá do roviny a není třeba překonávat žádnou hranu.


Novinky na podvozku
Přední náprava je nově upevněna v pomocném rámu, což umožňuje její lepší utlumení od nosné struktury vozu. V tom se liší od konkurence v této třídě.
Zatímco přední náprava je převzatá z modelu Insignia, zadní je zcela nové patentované konstrukce. Je kompaktnější, lehčí, výrobně levnější ale také za jízdy tišší než v poslední době tolik oblíbené víceprvkové nápravy. Jedná se o nápravu s vlečenými rameny a zkrutnou příčkou s proměnlivým průřezem, zde poprvé kombinovanou s Wattovým přímovodem, zachycujícím 80 % příčně působících sil při průjezdu zatáčkami a tím umožňující použití měkčího nastavení pro pohodlnější jízdu při současném zlepšení jízdních vlastností. Nezanedbatelnou předností tohoto uspořádání je i to, že poskytuje potřebné pohodlí také při použití velkých 19" kol. Na druhou stranu toto uspořádání vylučuje použití pohonu všech kol.
Astra, stejně jako Insignia, nabízí i tzv. mechatronický systém šasi FlexRide 2. generace reagující na jízdní podmínky, rychlost i styl jízdy řidiče a nabízející přednastavené tři režimy tlumení - kromě základního Standard ještě Sport a Tour.


Svezení
O tom, že nový podvozek skutečně plní to, co u Opelu slibují, jsme měli vzácnou možnost se přesvědčit na zkušebním areálu Opelu v Dudenhofenu. Dojem z těchto jízd v extrémních podmínkách, navíc komplikovaných nepříznivým počasím, byl velmi dobrý. K tomu se poté přidala i pohoda z delšího pobytu ve voze při jízdách po dálnici kolem Frankfurtu a serpentinami v pohoří Taunus a na Grosser Feldbergu. Nová Astra je opravdu autem, s nímž je radost si zajezdit a současně se v něm dají pohodlně absolvovat i dlouhé cesty. Je skvěle ovladatelným autem, které zaujme mimořádně nízkou hladinou hluku, která se takřka nemění, ať už jedete 120 nebo 160 km/h. Perfektně jsou utlumeny všechny zdroje hluku, takže ve větší rychlosti vnímáte jen lehký aerodynamický svist od vnějších zpětných zrcátek.


Rovněž jako Insignia i Astra může být vybavena aktivními bixenonovými světlomety AFL+, systémem sledování dopravního značení Opel Eye či ergonomickými sedadly AGR (Aktion Gesunder Rücken), ale také nosičem kol na zádi FlexFix, známým už z modelu Corsa.
Výroba nové Astry se od 1. října rozeběhla v anglickém Elsmere Portu a zanedlouho se připojí ještě produkce v polských Glivicích. Zástupci Opelu ale zdůrazňují, že německý charakter vozu zůstává garantován nejen tím, že Astra byla kompletně vyvinuta v Rüsselsheimu (při použití nové platformy GM pro nižší střední třídu), ale i tím, že 60 % používaných dílů pochází z Německa.


Hlavní rozměry:
Délka x šířka x výška: 4419 x 1814 x 1510 mm
Rozvor náprav: 2685 mm
Rozchod kol: 1544/1558 mm
Průměr zatáčení: 10,9 m
Zavazadlový prostor: 370/795 l
Pohotovostní hmotnost: 1373 kg
Užitečná hmotnost: 497 kg

 

  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje
  • Opel Astra plní, co slibuje