name | autoweek.cz

Opel ukázal novou generaci crossoveru Mokka

Opel ukázal novou generaci crossoveru Mokka

23.09.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Opel oficiálně představil druhou generaci svého crossoveru Mokka videokonferencí ze svého hlavního závodu v Rüsselsheimu. Kromě různých verzí se spalovacími motory přichází, stejně jako nová generace modelu Corsa, i s elektrickým pohonem ve verzi Mokka-e.
Nikoliv během velkolepé show při autosalonu v Paříži, ale za přísných hygienických opatření před malou skupinku hostí v továrně v Rüsselsheimu šéf Opelu Michael Lohscheller představil druhou generaci malého crossoveru Mokka. Zástupci médií z celého světa mohli prezentaci sledovat přes internet. Podobu nové generace ovšem Opel odhalil už v červnu.
 
Po nové generaci modelu Corsa, vítěze ankety AutoBest 2020, je Mokka dalším novým  velkoobjemovým modelem značky, který bude od uvedení na trh k dispozici také ve verzi s elektrickým pohonem. Na českém trhu se nová Mokka objeví začátkem příštího roku a její česká cena bude oznámena až před uvedením na trh.
 
Nová tvář a digitalizovaný kokpit
Opel s druhou generací Mokky současně uvádí i zcela nový design přídě svých vozů Opel Vizor hlásící se k inspiraci kultovním modelem Manta ze 70. let. Opel Vizor integruje masku chladiče s LED světlomety a nově stylizovaným logem. Poprvé je název vozu ztvárněn masivními písmeny po celé šířce na zádi.
 
Současně v interiéru začíná éra plně digitálního přístrojového panelu Pure Panel. Jeho dominantou jsou dva rozměrné displeje. V rámci důrazu na zcela intuitivní a snadné ovládání je pro řadu funkcí doplňují tradiční ovladače.
 
Navrženo a vyvinuto v Rüsselsheimu
„Mokka je pro nás velmi důležitým vozem, protože ukazuje, že plníme svůj slib, který jsme dali, když jsme v roce 2017 přešli do Skupiny PSA. S Mokkou skutečně znovuobjevujeme Opel. Toto auto jsme od prvního tahu pera navrhli a vyvinuli v Rüsselsheimu,“ zdůraznil generální ředitel společnosti Opel Michael Lohscheller v Rüsselsheimu.
 
Nová Mokka je, stejně jako nová Corsa představená v roce 2019, založená na víceenergetické platformě CMP (Common Modular Platform) skupiny PSA, umožňující stavbu identického vozu i pro čistě elektrický pohon. Tato architektura je základem i pro Peugeoty 208 a 2008, DS 3 a Citroën C4. Od roku 2025 ale již čistě elektricky poháněná vozidla skupiny PSA nebudou vznikat na multienergetických platformách, ale na nově vyvinuté speciální platformě pro elektromobily eVMP (elektrifikovaná modulární platforma).
 
Tři systémy pohonu
Nová Mokka je od uvedení na trh k dispozici nejenom se spalovacími motory, ale také jako elektromobil Mokka-e. Tu pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) jehož největší točivý moment 260 N.m je k dispozici okamžitě po rozjezdu. Podle normy WLTP  je dojezd vozu s akumulátorem o kapacitě 50 kWh 324 km. Řidič může zvolit jeden ze třech jízdních režimů: Normal, Eco a Sport. V zájmu optimálního využití energie je rychlost elektronicky omezena na 150 km/h.
 
Při nabíjení z výkonné veřejné nabíječky 100 kW DC se akumulátor nabije na 80 % kapacity za 30 minut. K nabíjení lze využít i domovní zásuvku, wall-box nebo veřejné rychlonabíječky.  Vestavěná nabíječka může být jednofázová nebo třífázová. Na akumulátor dává Opel záruku 8 let/160 000 km.
 
Rozsah výkonů zážehových a vznětových motorů je od 74 kW (100 k) až po 96 kW (130 k). Slibují jak výkonnost, tak nízkou spotřebu (předběžné hodnoty kombinované spotřeby podle NEDC jsou 3,8 až 4,8 l/100 km (tzn. emise 100 - 111 g CO2/km). V nabídce pohonných jednotek je i turbodiesel 1,5 CDTI/81 kW (110 k) s točivým momentem 250 N.m.
 
Dostupné inovace
Již delší dobu jsou charakteristickými prvkem vozů Opel ergonomická sedadla a platí to i pro Mokku. Nabídka infotainmentu zahrnuje přístroje Multimedia Radio a Multimedia Navi se 7“ dotykovým barevným displejem. Špičkou je přístroj Multimedia Navi Pro s 10“ barevným dotykovým displejem. Displeje jsou integrovány do přístrojového panelu Pure Panel a jsou mírně natočeny směrem k řidiči. Majitele vozů Opel Mokka/Mokka-e mohou využít služby OpelConnect a aplikaci myOpel.
 
Nová Mokka je vybavena i špičkovými technologiemi jako jsou adaptivní tempomat ACC (Advanced Cruise Control) nebo systém aktivního udržování v jízdním pruhu ALP (Active Lane Positioning). Unikátní v tomto segmentu jsou adaptivní světlomety IntelliLux LED Matrix se 14 elementy. Všechny verze jsou standardně vybaveny elektrickou parkovací brzdou a čtením dopravních značek. K dispozici je i couvací kamera se záběrem 180° a systém samočinného parkování.