dvě atraktivní novinky značky toyota | Aktuality | autoweek.cz

Dvě atraktivní novinky značky Toyota

Dvě atraktivní novinky značky Toyota

30.09.2016 | Matějka Antonín | Aktuality

Stánek automobilky Toyota na letošním pařížském autosalonu se nesl v duchu moderních technologií, stylového designu a smělých koncepcí.
Největší pozornost na sebe pochopitelně poutaly dvě nejčerstvější novinky na evropském trhu - zbrusu nový futuristický crossover C-HR (Compact Hybrid Revolution) a výrazně modernizovaný model Prius Plug-in Hybrid druhé generace. První z vozů sází především na originalitu tvarů a emoce, druhý pak na svoji enormně nízkou spotřebu paliva a vstřícnost vůči životnímu prostředí. Model  C-HR postavený na propracované podvozkové platformě TNGA s pohonem předních nebo všech kol každopádně nastoluje v daném segmentu vozů nový módní trend podpořený tradiční vysokou kvalitou a perfektním dílenským zpracováním vozů značky Toyota. Ztvárnění C-HR ve stylu kupé je zvýrazněno skrytými madly zadních dveří v C-sloupcích, resp. výrazně aerodynamickou linií střechy, přecházející do velkého aerodynamického spoileru na zádi, jenž zaujme svým mimořádně štíhlým tvarem. Rovněž interiér vozu je veskrze avantgardní, ergonomický a komfortně vybavený. Součástí zóny kolem řidiče jsou pokrokové detaily a intuitivní vyspělé technologie. K řidiči jsou mírně nakloněny veškeré ovládací prvky i 8" dotykový displej audiosoustavy s přepracovaným a vylepšeným rozhraním HMI, včetně multimediální navigační soustavy Toyota s vyspělými online službami. Toyota C-HR se již samotného uvedení na trh bude dodávat s plně hybridním systémem pohonu (1,8 Hybrid E-CVT) disponujícím celkovým výkonem 90 kW/122 k, druhou, levnější variantou bude model 1,2 Turbo (85 kW/116 k) vybavený šestistupňovou manuální převodovkou či případně převodovkou Multidrive S s pohonem FWD, popř. AWD. Základní cena hybridních modelů začíná na českém trhu na 629 900 korunách, verzi 1,2 Turbo si již dnes můžete objednat za 489 900 korun.
 
Nový model Prius Plug-in Hybrid představený v Paříži ve své evropské premiéře přináší celou řadu propracovaných technologických novinek, včetně soustavy pohonu s dvojicí elektromotorů, systému ohřevu akumulátoru a dvou celosvětových novinek – fotovoltaické střechy k prodloužení dojezdu na elektřinu a klimatizace využívající tepelné čerpadlo s mechanizmem vhánění vzduchu. Nový Prius Plug-in Hybrid s více než dvojnásobným dojezdem na elektřinu (přes 50 km) a maximální rychlostí v režimu EV zvýšenou z 85 na 135 km/h představuje ohromný krok kupředu ve smyslu hospodárnosti provozu, jízdních schopností, inovací a stylu, nicméně stále se drží cíle Toyoty, kterým je vytvoření maximálně ekologického vozu. Výkon pohonu EV se zvýšil přibližně o 83 % díky nasazení prvního hybridního pohonu od Toyoty, který využívá systém s dvojicí elektromotorů. Nová velmi kompaktní jednosměrná spojka zabudovaná do nápravy typu transaxle umožňuje, aby generátor elektřiny hybridní soustavy fungoval jako druhý elektromotor. Tímto se hnací výkon EV zvýšil na 68 kW v zájmu lepší akcelerace, ještě atraktivnějších jízdních schopností a méně častého spouštění spalovacího motoru. Nová náprava typu transaxle hybridního pohonu je spojena s novou vysoce účinnou jednotkou řízení energie (PCU), díky které Prius Plug-in Hybrid vykazuje mimořádně vysokou provozní hospodárnost. Spojuje lepší jízdní schopnosti v režimech EV a HV s cílovou průměrnou spotřebou paliva pouhých 1,0 litru/100 km a emisemi CO2 na úrovni jen 22 g/km. Nový Prius Plug-in Hybrid je o 165 mm delší (4645 mm), 15 mm širší a 20 mm nižší než předchůdce, přičemž přední a zadní převis karoserie se oproti Toyotě Prius čtvrté generace zvětšil o 25 mm, resp. 80 mm. Snížením kapoty motoru a výšky zadního spoileru se podařilo ještě zdůraznit dlouhou a štíhlou boční siluetu vozu s nízkým těžištěm. Co nejnižší spotřeba paliva úzce souvisí s pozoruhodně nízkým a v dané třídě špičkovým aerodynamickým odporem (cx= 0,25), k němuž přispěl komplexní soubor aerodynamických úprav. Dno zavazadlového prostoru je nyní o 160 mm výše kvůli zástavbě většího akumulátoru plug-in hybridního pohonu. Objem zavazadlového prostoru tak nyní činí 360 litrů.
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota
  • Dvě atraktivní novinky značky Toyota