name | autoweek.cz

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid

Peugeot 508 Hybrid a 508 SW Hybrid

11.11.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Peugeot začne od počátku roku 2020 dodávat obě karosářské verze modelu 508 s plug-in hybridním pohonem umožňujícím dojezd v čistě elektrickém režimu 54 km. Objednávky se začnou přijímat koncem roku.
Cílem značky Peugeot je doplnit každý nový model o verzi s elektromotorem - ať už s plně elektrickým pohonem (jako verze e-208) nebo s plug-in hybridním pohonem. Proto od počátku roku 2020 přijde na trh s liftbackem střední třídy 508 Hybrid a kombi 508 SW Hybrid, které v homologačních testech podle nové metodiky WLTP vykazují spotřebu benzinu resp. emise CO2 1,3 l/100 km resp. 29 g/km pro 508 Hybrid a 1,3 l/100 km resp. 30 g/km pro 508 SW Hybrid.
 
Nové Peugeoty 508 a 508 SW Hybrid kombinují motor PureTech o výkonu 132 kW (180 k) s elektromotorem o výkonu 80 kW (110 k). Maximální kombinovaný výkon je 165 kW (225 k). Součástí systému je speciálně pro hyridní pohon vyvinutá osmistupňová samočinná převodovka EAT8. Lithio-ionový akumulátor s kapacitou 11,8 kWh poskytuje dojezd v plně elektrickém režimu 54 km (podle WLTP) u liftbacku a 52 km pro kombi SW. Nabití akumulátoru pomocí Wallboxu trvá méně než 1 hodinu 45 minut (se zásuvkou 32 A spojenou s jednofázovou nabíječkou 6,6 kW, která se dodává za příplatek).
 
Díky platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), použitelné pro různé druhy pohonu, nemá uložení hnacího ústrojí a akumulátoru dopad na prostornost kabiny a zavazadlového prostoru, protože akumulátor je uložen pod zadními sedadly. Ten má stejný objem jako u verzí se spalovacím motorem, tzn. 487 l v případě liftbacku 508 a 530 l u kombi 508 SW.
 
Řidič bude mít volbu z nových jízdních režimů: Zero Emission (Nulové emise) se 100% elektrickým provozem, Sport, poskytující veškerý dostupný výkon, Hybrid s multifunkčním režimem volícím nejvhodnější způsob pohonu a Comfort, spojující režim Hybrid s komfortem řízeného pérování.