name | autoweek.cz

Premiéra elektrifikovaného Nissanu Qashqai

Premiéra elektrifikovaného Nissanu Qashqai

23.02.2021 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Nissan oživil kompaktní SUV Qashqai. Třetí generace dostala zvětšenou mřížku V-Motion podtrhující celkově robustnější vzhled. S novými možnostmi elektrifikovaného pohonu e-Power zapadá do nové strategie značky.

Po dvou veleúspěšných generacích přichází tento průkopník segmentu crossoverů zcela přepracovaný. Základem je alianční platforma CMF-C. Nosná struktura využívá lehčí materiály a pokročilé technologie lisování a sváření pro zvýšení tuhosti při současném snížení hmotnosti o 60 kg proti současné generaci. Slibuje větší prostor v interiéru i větší komfort, což také znamená, že je po všech stránkách větší - rozvor se proti předchůdci prodloužil o 20 mm (2666 mm) a celková délka o 35 mm (4425 mm), navíc je o 32 mm širší (1838 mm) a o 25 mm vyšší (1635 mm).
 
Přední část se vyznačuje zvětšenou mřížkou chladiče V-Motion s chromovanou povrchovou úpravou. Mřížku chladiče lemují úzké světlomety Full-LED Matrix. Dynamický vzhled podtrhují velká až 20“ kola.
 
V interiéru byla zvláštní pozornost věnována ergonomii ovládání a estetické kvalitě spínačů a tlačítek. Nissan rovněž zdůrazňuje mimořádně vysokou kvalitu použitých materiálů, a to i v méně vybavených verzích. Řidič před sebou má největší head-up displej v segmentu 10,8“.  Infotainment s 12,3“ TFT displejem nabídne mnoho propojených služeb vč. jednoduchého propojení s chytrým telefonem, wi-fi pro až sedm zařízení a využití aplikace NissanConnect Services s monitorováním vozidla a ovládáním některých funkcí pomocí telefonu.
 
Se dvěma novými možnostmi inovativního elektrifikovaného pohonu e-Power zapadá Qashqai do strategie společnosti Nissan zvýšit do roku 2024 podíl elektrifikovaných vozidel v Evropě na 50 %. Kromě zážehového motoru 1,3 DiG-T 12 V ALiS s mild-hybridním pohonem bude zde mít Nissan e-Power svou evropskou premiéru. Motor 1,3 DiG-T Mild hybrid bude k dispozici v základní verzi 103 kW (138 k) nebo 116 kW (156 k), oba se se šestirychlostní převodovkou, přičemž výkonnější verze bude k dispozici i s novou převodovkou Xtronic CVT a pohonem všech kol. Hybridní pohon e-Power se zážehovým motorem 1,5 l/115 kW poskytuje největší výkon 140 kW (187 k) a má pohon předních kol. Systém využívá technické komponenty z elektromobilu Nissan Leaf.