name | autoweek.cz

Přijíždí nové BMW X3

Přijíždí nové BMW X3

06.12.2010 | Vladimír Rybecký | Nové modely

BMW uvedlo do prodeje druhou generaci svého modelu X3 (F25).

Nové BMW X3 je 4648 mm dlouhé, 1881 mm široké a 1661 mm vysoké. Je tedy delší, širší a o něco nižší než jeho předchůdce E83. Tento model se snaží odchýlit od kritizovaného designu předchozího modelu. Jenže zůstává jen na půli cesty ve snaze opustit vzhled konvenčního vysokého kombi a proměnit se ke sportovnější formě téměř hatchbacku jako třeba Audi Q5 či nejnovější generace asijských SUV této velikosti. Je to do značné míry dáno i snahou uchovat podobnost s modely X1 a X5.

Druhá generace X3 přináší zvětšený interiér s vyšší kvalitou použitých materiálů. Středová konzole je šikmá, zkosená palubní deska se odklání od přístrojů a obtáčí se dolů směrem k té části středové konzole, jež přiléhá k prostoru cestujícího.

Zárukou nadprůměrných jízdních schopností je standardně dodávaný inteligentní pohon všech kol BMW xDrive, jenž může být doplněn funkcí Performance Control.

U nově navrženého podvozku byl poprvé v modelech BMW X použit elektrický posilovač řízení, na přání s proměnnou sportovní charakteristikou. Jako první BMW z řady X může být X3 vybaveno i aktivními tlumiči Dynamic Damper Control a funkcí Dynamic Drive Control.

Při uvedení do prodeje jsou k dispozici dvě pohonné jednotky. Čtyřválcový turbodiesel s přímým vstřikováním Common Rail v X3 xDrive20d má výkon zvýšený na 135 kW (184 k), točivý moment 380 N.m při 1750-2750/min a spotřebu sníženou na 5,6 l/100 km. Přeplňovaný zážehový řadový třílitrový šestiválec X3 xDrive35i TwinPower Turbo s přímým vstřikováním a proměnlivým časováním rozvodu Valvetronic disponuje největším výkonem 225 kW (306 k), točivým momentem 400 Nm už při 1300/min. Kombinovaná spotřeba je 8,8 l/100 km. Poprvé se zde spojuje funkce Auto Start Stop s šestiválcovým motorem a osmirychlostní samočinnou převodovkou.

Obě pohonné jednotky využívají koncept BMW EfficientDynamics zahrnující regeneraci kinetické energie, elektrický posilovač řízení EPS, systém Auto Start Stop, ukazatel doporučení řazení (u přímo řazené převodovky), snižování hmotnosti, parametricky řízené příslušenství motoru, olejové čerpadlo s proměnným průtokem (xDrive35i), zadní diferenciál se sníženým odporem a rychlejším zahříváním a pneumatiky se sníženým valivým odporem.

U vozů toho segmentu je unikátní nabídka prvků z programu BMW ConnectedDrive: Head-up displej, připojení k internetu či kamera s funkcí Top View sledující dění za vozem.

Ještě do konce roku nabídku doplní varianta xDrive28i o 190 kW. V dubnu 2011 přijde turbodiesel xDrive30d rovněž o 190 kW a samočinnou převodovkou a v říjnu 2011 přijdou ještě základní verze xDrive20i o 135 kW, nabízející možnost volby mezi přímo řazenou a samočinnou převodovkou, a xDrive35d o 230 kW se samočinnou převodovkou.

Od dubna 2011 se bude dodávat i sportovní sada M Sport.