kia picanto chce být jedničkou | Aktuality | autoweek.cz

Kia Picanto chce být jedničkou

Kia Picanto chce být jedničkou

30.04.2011 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Kia Motor Czech představila novou generaci minivou Picanto velkoryse - se 70 auty obklopujícími budovu Národní technické knihovny v Praze-Dejvicích. Nové Picanto přináší završení proměny stylu celé modelové nabídky značky.

Kia mezi minivozy debutovala v roce 2004 s první generací modelu Picanto. Během sedmi let se jej prodalo přes 1,1 milionu, přičemž v Evropě prodej překročil hranici 300 000 kusů. V České republice bylo zaregistrováno kolem 5500 vozů Picanto. Vzhledem k agresivním slevám, nabízeným u nás na vozy o třídu větší, to tato ale novinka nebude mít na českém trhu snadné. S novou generací Picanta si Kia klade jasný cíl - být v tomto segmentu jedničkou.

Nové Picanto se vyrábí v Koreji jako globální model, který se na některých trzích prodává i pod jménem Morning. Na jeho vývoji se pod kódovým označením TA vedle hlavního vývojového střediska v Namyangu podílelo i technické centrum v Rüsselsheimu a designéři ze střediska ve Frankfurtu. Výsledkem je, že Picanto má pro evropské trhy zcela odlišnou charakteristiku podvozku odpovídající všem typům evropských cest a požadavkům evropských řidičů.

V posledních třech letech prošly prakticky všechny modelové řady automobilů značky Kia radikálními změnami designu. I nové Picanto se na první pohled oproti svému předchůdci zásadně liší - působí moderněji i originálně. Velká pozornost byla věnovaná aerodynamice, především detailům karoserie, což se projevilo ve snížení aerodynamického odporu (součinitel cx=0,31 je nejlepší v tomto segmentu) i aerodynamické hlučnosti.

Nové Picanto je delší o 60 mm (délka 3595 mm), zatímco rozvor je prodloužený o 15 mm (rozvor náprav 2385 mm), takže poskytne především více prostoru pro zavazadla. Zavazadlový prostor se zvětšil o 27 % na 200 l (se sklopenými zadními sedadly až 870 l).

V interiéru je zajímavý volant s dvojicí masivních ramen a ve spodní části opakující motiv "tygřího nosu" z masky chladiče a pro vozy Kia typický přístrojový štít se třemi tubusy a dobře čitelnou grafikou. Základní barva interiéru je ebenová černá, alpskou šedou může zákazník zvolit v rámci výbavy na přání a výbava Exclusive se nabízí další možnosti individualizace.

Bezpečností výbava obsahuje až sedm airbagů (včetně nového kolenního airbagu řidiče), elektronickou kontrolou stability ESC (není u základní verze), asistent pro rozjezd do kopce HAC (Hill start Assist Control) a aktivní hlavové opěrky předních sedadel zabraňující hyperflexi krční páteře při nárazu zezadu. Pro další zvýšení bezpečnosti je standardně použit systém ESS (Emergency Stop Signal).

Novými prvky výbavy, které jsou standardně v nejvyšší výbavě Sport nebo na přání, jsou bezklíčkové odemykání a startování vozu tlačítkem, rozhraní AUX a USB pro připojení iPodu, rádio s RDS a CD/MP3, Bluetooth hands free s hlasovým ovládáním, aktivní opěrky hlavy, vyhřívaná přední sedadla, vyhřívaný volant či zadní parkovací senzory. LED světlomety pro denní svícení jsou standardně v nejvyšší výbavě, u druhé nejvyšší za příplatek.

Vylepšený podvozek vychází z platformy minulé generace a byl navržen tak, aby zabezpečil zlepšení jízdních vlastností i komfortu. Zcela nová bezrámová nosná struktura využívá z větší části vysokopevnostní ocele. Kvůli vyšší odolnosti má prstencové výztuhy v oblasti středních a zadních sloupků a další vyztužení vpředu v oblasti mezi podběhy u předních tlumičů. Pro lepší ochranu posádky v případě nárazu z boku jsou střední sloupky a prahy zesíleny výlisky z hlubokotažné oceli. Navzdory těmto úpravám je nový vůz lehčí.

Nezávislé zavěšení všech kol používá vpředu příčná ramena a vzpěry typu McPherson, vzadu je náprava s torzně poddajnou příčkou a vlečenými rameny. Zkrutná příčka vzadu má o 60 % větší tuhost, což zmenšuje nedotáčivost. Změněná charakteristika pružin a tlumičů dopomáhá k větší stabilitě.

Mezi prvky snižující přenos vibrací do interiéru patří větší hydraulická lůžka uchycení motoru a převodovky, třívrstvá zvuková izolace přístrojové desky, dvojité těsnění dveří, zvuková izolace uvnitř vnějších zpětných zrcátek v místě připevnění ke karoserii a anténa autorádia posunutá do zadní části střechy.

V Evropě bude Picanto k dispozici s moderním zážehovým motorem Kappa, který pomohl zredukovat úroveň emisí CO2 a snížit spotřebu. Základní variantou je tříválec o objemu 998 cm3 s výkonem 51 kW (69 k) při 6200/min a točivým momentem 95 N. m. Stejná pohonná jednotka dodávaná s továrně instalovaným systémem umožňujícím použití LPG. V této podobě má výkon 60 kW (82 k) při 6400/min a točivý moment 94 N. m. Vrcholem nabídky je čtyřválec o objemu 1248 cm3 s výkonem 62 kW (85 k) při 6000/min k a točivým momentem 121 N. m. Převodovka je pětirychlostní přímo řazená, pro motor 1,25 l je k dispozici i samočinná čtyřrychlostní.

Kombinace pokrokových technologií (variabilní časování sacích a výfukových ventilů Dual CVVT, blok motoru z hliníkové slitiny, koncepce s přesazenou osou klikového hřídele, bezúdržbový rozvodový řetěz a pružiny ventilů se sníženým odporem) přináší výrazné snížení emisí C02 a tedy i spotřeby v rozpětí 4,2 až 5,9 l/100 km. V Evropě jsou všechny verze k dostání také s technologií Eco-Dynamics (u nás za příplatek 7000 Kč) zahrnující samočinný stop/start systém ISG s výkonnějším spouštěčem, inteligentní ovládání alternátoru a pneumatiky s nízkým valivým odporem. V této podobě se spotřeba paliva snižuje do rozmezí 4,1 až 5,6 l/100 km.

Verze LPG je vybavena vedle nádrže na LPG také nádrží na 10 l benzinu, přičemž obě nádrže jsou mimo zavazadlový prostor. Verze na LPG se dodává za přípatek 30 000 Kč.

Pro první zájemce je připravena cenově zvýhodněná limitovaná edice 200 kusů Edition 1 za cenu 199 980 Kč. Tato verze odpovídá druhé úrovni výbavy Comfort, s níž dovozce počítá jako s nejprodávanější, ale je za cenu základní podoby Active, která se v rámci zaváděcí akce nabízí se slevou 15 000 Kč. Edition 1 nabízí mimo jiné centrální zamykání, rádio s CD/MP3 a sadu čtyř reproduktorů, elektrické ovládání předních oken, výškově stavitelný volant a látkové koberce. Nárazníky, vnější zpětná zrcátka a kliky dveří jsou v barvě karoserie. Verzi Edition 1 lze pořídit na přání také s klimatizací za 10 000 Kč. S leasingovým bonusem je Edition 1 za 169 980 Kč.

Poprvé bude u modelu Picanto možné si vybírat ze tří- a pětidveřové karoserie. Třídveřová verze přijde na český trh v listopadu. Odlišuje se originálním řešením zadních sloupků, tvarem nárazníků a masky chladiče. Kia očekává, že sportovnější třídveřové verze, určené výhradně jen pro evropské trhy, se bude prodávat asi 30 %, ovšem český dovozce je v tomto ohledu mnohem střídmější - očekává podíl jen asi 5-10 %.

 

  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou
  • Kia Picanto chce být jedničkou