name | autoweek.cz

Renault Grand Espace 2,0 dCi Initiale – rodinná idylka

Renault Grand Espace 2,0 dCi Initiale – rodinná idylka

13.06.2011 | Antonín Matějka | Nové modely

Model Grand Espace představuje jeden z vrcholů v pojetí rodinného automobilu určeného pro dlouhé cesty po Evropě. Je maximálně prostorný, univerzální, pohodlný a s motorem 2,0 dCi i dostatečně výkonný a hospodárný.

Pro mě osobně je Grand Espace stále jakýmsi etalonem v kategorii velkoprostorových vozů MPV, má svůj nezaměnitelný charakter, francouzský šarm a nepřekonatelnou pověst komfortního a variabilního interiéru s důmyslně řešenými úložnými prostory.  Ve špičkové výbavě Initiale, kterou jsme podrobili našemu tradičnímu redakčnímu testu, to platí dvojnásobně. Téměř pět metrů dlouhý automobil s rozvorem 2,9 m prošel podobně jako jeho menší sourozenec s označením Espace v nedávné době omlazovací fází 3, která byla zaměřena především na modernizaci interiéru a pohonných jednotek. Dvoulitrový turbodiesel se vstřikováním common rail plní emisní normu Euro5, ale co je podstatnější, má velmi příznivé výkonové charakteristiky a kultivovaný projev ve vyšších otáčkách. Ve spojení se samočinnou šestistupňovou převodovkou poskytuje vozu s ohledem na jeho pohotovostní hmotnost takřka dvě tuny obdivuhodnou dynamiku a největší rychlost atakující hranici 200 km/h. Spotřeba paliva se sice v městském provozu pohybuje okolo 10 l/100 km, při delších cestách ustálenou rychlostí však klesá na přijatelných 6 až 7 l /100 km. S 83 litry nafty v nádrži se klidně můžete vydat na cestu do Paříže, aniž byste museli cestou tankovat. Inovace interiéru není nikterak „dramatická“, majitele vozu nicméně potěší kvalitnější plasty a dekorační prvky na přístrojové desce s modernější grafikou. Vysoká modularita prostoru pro cestující a bohatá standardní výbava je u modelu Grand Espace samozřejmostí. Již v základu je k dispozici třízónová automatická klimatizace, kožené čalounění sedadel Riviéra či navigační a informační systém Carminat TOM TOM s hlasovým ovládáním telefonu přes Bluetooth. Námi testovaný model byl navíc vybaven DVD přehrávačem se dvěma obrazovkami zabudovanými do hlavových opěrek předních sedadel typu Captain Chair. Sedadla třetí řady jsou pouze za příplatek (v koženém provedení kus za 26 000 korun) a podobně jako sedadla druhé řady je lze samostatně posouvat po kolejnicích uložených ve zcela ploché podlaze. Přepravní kapacita pětimístné verze je 456 litrů, po vyjmutí sedadel druhé řady vznikne ve voze zavazadlový prostor o objemu 3050 litrů. Jinými slovy to znamená, že občas může vůz posloužit jako slušný „stěhovák“. Kouzlo modelu Grand Espace ovšem spočívá v jeho neskutečném cestovním komfortu, na němž se podílí nejen měkce naladěné odpružení a vynikající směrová stabilita při jízdě po dálnici, ale i nízký aerodynamický hluk a skvělý výhled všemi směry. Elektricky ovládané panoramatické střešní okno sice stojí navíc 45 000 korun, vřele ho však doporučuji, neboť 2,5 m2 prosklené plochy poskytuje automobilu zcela jinou dimenzi.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

 

Motor

 

Vznětový řadový čtyřválec s rozvodem 2xOHC. Zdvihový objem 1995 cm3. Největší výkon 127 kW (175 k) při 3750 1/min. Největší točivý moment 360 N.m při 17500 1/min. Šestistupňová samočinná převodovka. Pohon předních kol.

 

Karoserie

 

Velkoprostorové MPV.

 

Rozměry a hmotnosti

 

Délka 4861 mm, šířka 1860 mm, výška 1746 mm. Rozvor 2869 mm. Pohotovostní hmotnost 1945 kg, užitečná hmotnost 680 kg. Objem palivové nádrže  83 l. Objem zavazadlového prostoru 0, 456 až 3,050 m3.

 

Jízdní výkony


Největší rychlost 198 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,1 s. Spotřeba paliva (kombinovaná/ mimo město/město) 9,3/6,1/7,2 l/100 km.

 

Základní pořizovací cena

 

924 900 Kč vč. DPH (akční cena 874 900 Kč)

 

 

 

 

HODNOCENÍ

Pohonná jednotka
\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Na silnici \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Kvalita \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"
Bezpečnost \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Pohodlí \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\"
Náklady \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Celkem \"1\"\"1\"\"1\"\"1\" \"\"

Hodnocení: \"1\"\"\"\"\"\"\"\"\" - horší než průměr, \"1\"\"1\"\"\"\"\"\"\" - slušný standard, \"1\"\"1\"\"1\" \"\"\"\" - docela dobré, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"\" - vynikající, \"1\"\"1\"\"1\"\"1\"\"1\" -zcela mimořádné