name | autoweek.cz

Renault oživil také Mégane GrandCoupé

Renault oživil také Mégane GrandCoupé

30.10.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Pět let poté, co byl v roce 2016 na trh uveden sedan Mégane GrandCoupé, přistoupil Renault k jeho modernizaci. Dostal nejnovější techniku, novými asistenty řízení a zážehový motor 1,0 TCe.
Mégane GrandCoupé je elegantní kompaktní sedan, jehož se od uvedení na trh v roce 2016 prodalo 200 000 kusů. V prodeji je v bezmála třiceti zemích, v nichž zákazníci stále volí tříprostorovou karoserii, tedy zejména ve východní Evropě, Středním východě nebo severu Afriky. Vyrábí se v Burse v Turecku a prodávat se bude ve vybraných zemích, včetně České republiky, od začátku roku 2021.
 
Ergonomický interiér
Součástí modernizace vzhledu jsou full LED světlomety LED Pure Vision, nový nárazník a nová maska chladiče s chromovanými prvky. Pro lepší aerodynamiku jsou nově v přední části podběhů kol vzduchové deflektory.
 
Interiér je oživen novým čalouněním. Pro větší ergonomii jsou ovládací prvky asistentů řízení na volantu a ovládací prvky na středové konzoli jsou přístupnější.
 
Mégane GrandCoupé je vybaven digitálním přístrojovým panelem tvořeným displejem 7“ nebo 10,2“ se zobrazováním navigace. Ve středu přístrojové desky je nový 9,3“ displej multimediálního systému Renault Easy Link, který nabízí funkce navigace, infotainmentu a nastavení funkcí vozidla Multi-Sense se čtyřmi jízdními režimy (Eco, Comfort, Sport a MySense - v závislosti na motoru).
 
Prostřednictvím nabídky Renault Easy Connect umožňuje aplikace pro chytré telefony My Renault nové využití propojené mobility uvnitř i vně vozidla - interakci na dálku, lokalizaci vozidla, navigaci od dveří ke dveřím atd.
 
Nové asistenční systémy
Mégane GrandCoupé dostal nové asistenty řízení: adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, udržující při určité rychlosti stálý odstup za vozidlem jedoucím vpředu a regulující zrychlení a brzdění vozidla, systém aktivního nouzového brzdění vylepšený o detekci chodců a systém Rear Traffic Alert upozorňující před přijíždějícími vozidly při couvání. Dále byla pro větší pohodlí ve městě vylepšena funkce parkovací brzdy Auto-Hold, která umožňuje řidiči zůstat stát s uvolněnou brzdou. I nadále jsou zde asistenční systémy jako je varování před opuštěním jízdního pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo systém sledování mrtvého úhlu.
 
Řada motorizací vylepšených o 1,0 TCe
Pro Mégane GrandCoupé je připraven zcela nový zážehový tříválec s přímým vstřikováním 1,0 TCe ve verzi s výkonem 84 kW (114 k). Čtyřválec 1,3 TCe, vybavený filtrem pevných částic, je i nadále v nabídce ve verzi s výkonem 103 kW (140 k) se nabízí se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou EDC. Turbodiesel 1,5 Blue dCi bude k dispozici ve verzi s výkonem 85 kW (115 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou EDC.