name | autoweek.cz

Seat Ateca - čas na oživení

Seat Ateca - čas na oživení

16.06.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Kompaktní SUV z produkce v Kvasinách prošlo modernizací přinášející oživení vzhledu, rozšíření možností konektivity a nové asistenční systémy ale nikoliv hybridní pohon.
S Atecou Seat v roce 2016 jako jeden z posledních vstoupil do segmentu SUV. Vítěz ankety AutoBest 2017 výrazně přispěl k oživení španělské značky, která od jeho představení vykazuje rekordní roky. Od té doby už bylo dodáno více než 300 000 kusů tohoto kompaktního SUV.
 
Pro pokračování tohoto úspěšného tažení Seat přináší aktualizaci Atecy. Vzhledově přebírá novou šestihrannou mřížku chladiče s logem stejnou jako větší SUV Tarraco a nový Leon. Po jejích stranách jsou přepracované LED světlomety. Vzadu je nový světelný podpis s dynamickými směrovkami (pro FR a novou více offroadově laděnou verzi Xperience, která nahrazuje Xcellence). Nové řešení přídě vůz mírně prodloužilo o 18 mm na 4381 mm. Ateca také přejímá nový způsob zobrazení jména psacím písmem.
 
Novinky v interiéru
V interiéru jsou změny méně patrné. Ta nejviditelnější se týká centrálního dotykového displeje, který se zvětšil z 8“ na 8,25“ nebo 9,2“. Ateca používá 10,25“ digitální přístrojové panel. Seat také hlásí nové materiály ve dveřích a nový volant.
 
V oblasti konektivity Ateca v kombinaci se špičkovým navigačním systém Navi System+ získává systém rozpoznávání hlasu, bezdrátový přístup k Apple CarPlay a Android Auto prostřednictvím systému Full Link, online navigaci přes Apple Mapy a online připojení prostřednictvím vložené SIM (eSIM). Nová aplikace Seat Connect umožňuje dálkové ovládání některých funkcí, mj. hledání místa zaparkování, odemykání a zamykání dveří, přístup k jízdním datům a informaci o dojezdu. Standardem jsou čtyři osvětlené konektory USB typu C.
 
Na pomoc řidiči
Pokud jde o asistenční systémy, Ateca získala Travel Assist, který kombinuje funkci prediktivního adaptivního tempomatu a udržování v jízdním pruhu. Je funkční až do rychlosti 210 km/h. Ateca také dostala přednárazový systém Pre-Crash Assist a asistent pro výjezd Exit Assist, který při opouštění parkovacího místa vydá zvukovou a vizuální výstrahu pokud je detekován pohybující se objekt (vozidla, cyklisté, chodci). Další novinkou je Trailer Assist, který pomáhá zaparkovat s přívěsem.
 
Pohonné jednotky
Pod kapotou nejsou velké změny. Mění se jen základní turbodiesel - místo 1,6 TDI je nahrazen motorem 2,0 TDI se stejným výkonem 85 kW (115 k) ale nižšími emisemi. Je spojen se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Motor 2,0 TDI je k dispozici i ve verzi 110 kW (150 k) s přímo řazenou nebo DSG převodovkou, kterou lze kombinovat s pohonem všech kol 4Drive AWD. Oba motory TDI využívají nový systém úpravy výfukových plynů Twin dosing s dvěma katalyzátory SCR a dvojitým vstřikováním AdBlue, čímž se výrazně snižují emise oxidů dusíku NOX.
 
Mezi zážehovými motory základní tříválec 1,0 TSI ztratil 4 kW (5 k) na 80 kW (110 k). K dispozici je také čtyřválec s aktivní deaktivací válců Active Cylinder Management 1,5 TSI/110 kW (150 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou DSG a vrcholný 2,0 TSI/140 kW (190 k) ve spojení s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Drive AWD.
 
Zatím není ohlášena žádná hybridizace, ani mildhybrid e-TSI.