name | autoweek.cz

Škoda Octavia Combi 4×4 - už je možné objednávat

Škoda Octavia Combi 4×4 - už je možné objednávat

05.04.2013 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Novou generaci vozu Škoda Octavia Combi 4×4 je možné objednat od 4. dubna. Octavia Combi 4x4 je vybavena nejmodernějším pohonem všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex 5. Na český trh bude uvedena koncem června.

Od 4. dubna 2013 je v České republice možné u všech autorizovaných prodejců značky Škoda objednávat novou generaci vozu Škoda Octavia Combi 4×4. Ceny začínají na 569 900 Kč za model Škoda Octavia Combi 4x4 s turbodieselem 1,6 TDI/77 kW ve výbavě Ambition. Oficiální uvedení na český trh proběhne koncem června.

„S modelem Octavia Combi 4×4 přicházíme na trh se třetí verzí nové generace řady Octavia v průběhu několika měsíců. Od roku 2005 se pro model Octavia s pohonem všech kol rozhodlo více než 17.000 českých zákazníků,“ říká Petr Pečenka, ředitel Škoda Auto Česká republika říká Pečenka. Mezi tradičně silné trhy modelu Škoda Octavia Combi 4x4 patří také země jako Švýcarsko, Německo, Rakousko, Rusko nebo Norsko.

Spotřeba verzí s pohonem všech kol je podstatně nižší než u předchozí generace, v případě vznětového motoru až o 14 %. Umožňuje to až o 40 kg nižší hmotnost, zlepšení techniky pohonu všech kol a použití úsporných motorů.

Nová Škoda Octavia Combi 4×4 je k dispozici se dvěma vznětovými motory a jedním zážehovým. Motor 1,6 TDI/77 kW má kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, emise CO2 činí 119 g/km. Tento motor je dodáván s přímo řazenou šestirychlostní převodovkou. Motor 2,0 TDI/110 kW s pohonem všech kol dosahuje spotřeby 4,9 l nafty /100 km, resp. emisí CO2 v hodnotě 124 g/km. I zde je k dispozici přímo řazená šestirychlostní převodovka. Přeplňovaný zážehový motor 1,8 TSI/132 kW bude v nabídce v kombinaci s dvouspojkovou šestirychlostní převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 156 g/km.

Nová Škoda Octavia Combi 4×4 má pohon všech kol se zdokonalenou spojkou Haldex páté generace. V rozmezí několika milisekund reaguje na všechny vlivy a zlepšuje aktivní bezpečnost a dynamiku jízdy. Za normální situace je poháněna pouze přední náprava. Nastane-li potřeba přenosu většího točivého momentu, plynule se připojí pohon zadních kol. V případě nutnosti je možné přenést téměř 100 % točivého momentu na kola zadní nápravy. Systém pohonu všech kol je aktivní už předtím, než dojde k prokluzu. Ztráta trakce je tak téměř vyloučena. V porovnání se systémem, který byl dosud v modelu Octavia používán, je pátá generace spojky Haldex o 1,4 kg lehčí.

Nová Octavia Combi 4×4 je vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu EDS a rozšířenou funkcí XDS. EDS a XDS jsou aktivní na přední i zadní nápravě a zajišťují optimální rozdělení hnacího momentu na všechna čtyři kola. XDS umožňuje neutrální chování vozu v zatáčkách při dynamickém stylu jízdy.