name | autoweek.cz

Škoda Octavia G-Tec s výrazně delším dojezdem na CNG

Škoda Octavia G-Tec s výrazně delším dojezdem na CNG

21.09.2018 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Škoda Octavia G-Tec dostala nový výkonnější motor 1,5 TSI o výkonu 96 kW (130 k) a nádrže na CNG se zvětšeným objemem.
Škoda Octavia G-Tec, která je dispozici exkluzivně v karosářské verzi kombi a ve výbavových stupních Active, Ambition a Style, má nyní s čistým a ekologickým pohonem na zemní plyn dojezd 480 km. K tomu slouží tři nádrže, které společně pojmou 17,7 kg CNG. Po vyčerpání zásoby CNG se vůz automaticky přepne do modu na spalování benzinu a bude využívat palivo z nádrže o objemu 11,8 l.
 
Nový motor vozu Škoda Octavia G-Tec 1,5 TSI má výkon 96 kW (130 k), což je o 15 kW (20 k) více než u předchůdce. Zvýšení výkonu bylo dosaženo mimo jiné i díky proměnnému časování sacích ventilů podle takzvaného Millerova cyklu, který je také velice efektivní.
 
Škoda Octavia G-Tec se dodává exkluzivně v karosářské verzi Combi a se sedmistupňovou převodovkou DSG. Také pro Octavii G-Tec jsou v rámci online-služeb Škoda Connect k dispozici i funkce Emergency Call a Care Connect. Aplikace Škoda Connect App například ukazuje zbývající dojezd na CNG, benzin i celkový dojezd.
 
Tři nádrže na CNG ve voze Škoda Octavia G-Tec mají celkovou kapacitu 17,7 kg. Jedna z těchto nádrží se nachází před zadní nápravou a je ocelová. Dvě další jsou umístěny pod zavazadlovým prostorem a jsou vyrobeny z nového kompozitního materiálu, který spojuje maximální bezpečnost a nízkou hmotnost.
 
Díky provozu na CNG se emise CO2 oproti provozu na benzin snížily o dalších 25 %, při spalování také vzniká výrazně méně oxidu dusíku (NOx) a žádné pevné částice. Tím Škoda Octavia G-Tec splňuje aktuální nejpřísnější emisní normu Euro6d-TEMP a představuje ekologickou alternativu konvenčním palivům.
 
Přírodní zemní plyn (CNG) obsahuje více energie než benzin či nafta. Je levnější a hoří tiše a čistě. Ekologická bilance se ještě výrazně zlepší, pokud se místo CNG spaluje bioplyn z odpadních vod nebo zemědělských produktů či syntetický plyn. Dále lze ekologickou bilanci zlepšit, pokud se pro výrobu plynu použije elektrická energie z regenerativních zdrojů. Plyn tak představuje jakýsi most mezi fosilními palivy a elektromobilitou. Vozidlo na plyn se přitom tankuje podobně jednoduše a pohodlně jako modely s benzinovým nebo naftovým motorem.