škoda superb prošla modernizací | Nové modely | autoweek.cz

Škoda Superb prošla modernizací

Škoda Superb prošla modernizací

25.05.2019 | Rybecký Vladimír | Aktuality

Škoda Auto zmodernizovala design modelu Superb a do svého vrcholného modelu doplnila nové technologie. Současně vylepšila jeho exkluzivní interiér a přidala nové varianty.
První moderní generace modelu Škoda Superb byla představena v roce 2001. Druhá generace přišla v roce 2009 i ve variantě kombi. Třetí následovala v roce 2015. Nyní Škoda celou modelovou řadu Superb zmodernizovala a přidala verze iV s plug-in hybridním pohonem a crossoverovou Scout. Nově přichází s novou technikou a exkluzivnějším interiérem.
 
Po stránce designu Superb dostal novou masku chladiče a chromovanou lištu mezi LED zadními světly. S novým předním nárazníkem se délka prodloužila o 8 mm na 4869 mm, u Combi o 6 mm na 4862 mm. Ostatní rozměry se nezměnily vč. zavazadlového prostoru o objemu 625 l resp. 660 l u Combi.
 
Poprvé jsou v sériově vyráběném voze Škoda nabízeny světlomety Full LED Matrix a premiéru má i několik nových asistenčních systémů, mezi něž patří prediktivní tempomat a asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) aktivní do vzdálenosti 70 m.
 
U světlometů Full LED matrix světelný kužel vytváří několik nezávisle ovládaných segmentů. To umožňuje mít neustále rozsvícená dálková světla aniž by byli oslněni ostatní řidiči. Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná v protisměru se blížící dopravní prostředky, ale i osoby a objekty s reflexními prvky. Řídicí jednotka následně okamžitě vypne daný segment světla.    
 
Kromě plug-in hybridního pohonu jsou v nabídce dva vznětové a tři zážehové motory. Turbodiesel nové generace Evo 2,0 TDI/110 kW (150 k) se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou DSG resp. 2,0 TDI/140 kW (190 k) standardně dodávaný se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Pohon všech kol je za příplatek. Oba jsou vybaveny systémem SCR se vstřikováním AdBlue a filtrem pevných částic.
 
Základní zážehový motor 1,5 TSI/110 kW (150 k) je kombinován se šestirychlostní přímo řazenou převodovkou nebo sedmistupňovou DSG. Nový motor 2,0 TSI/140 kW (190 k) je standardně spojen se sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Vrcholná verze s motorem 2,0 TSI/200 kW (272 k) je vždy vybavena pohonem všech kol a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG. Všechny tři motory TSI jsou osazeny filtrem pevných částic.

Superb nově za příplatek nabízí Virtuální kokpit a tři systémy infotainmentu, z nichž dva mají i funkci navigace. Rádio Bolero a navigační systém Amundsen s mapovými podklady uloženými na SD kartě se ovládají přes 8“ dotykový displej. Infotainment systém Columbus zobrazuje informace na displeji 9,2“ a nabízí ovládání hlasem i gesty. SIM karta zajišťuje připojení k internetu nebo zřízení Wi Fi hotspotu a umožňuje přístup k mobilním online službám Škoda Connect. Vrcholná výbava L&K nabízí standardně Sound System Canton.
 
 
  • Škoda Superb prošla modernizací
  • Škoda Superb prošla modernizací
  • Škoda Superb prošla modernizací
  • Škoda Superb prošla modernizací
  • Škoda Superb prošla modernizací
  • Škoda Superb prošla modernizací