name | autoweek.cz

Smart s hashtagem

Smart s hashtagem

15.02.2022 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Značka Smart bude v budoucnu pro své modely používat symbol hashtagu. První z nich, Smart #1, již prochází testy před zahájením sériové výroby. Na trh by toto malé SUV mělo být uvedeno ještě letos.
Značka Smart se vrací jako „prémiová značka pro plně elektricky poháněné automobily s nejmodernější technikou.“ V rámci toho nyní výrobce představil nový princip označování budoucích modelů s využitím znaku kosočtverce neboli hashtagu. Tento znak se na sociálních sítích používá k označení klíčových, neboli trendových témat, tedy jako „trendsetter v digitálním prostoru.“ Podle oficiálního textu čínského společného podniku Mercedesu-Benz a Geely je Smart „trendsetter v automobilovém průmyslu“.
 
Mercedes-Benz vložil značku Smart do společného podniku Smart Automobile s čínskou Geely Group. Mercedes-Benz věří, že společný podnik v Číně se stane zdrojem příjmů poté, co se minivozy ForTwo a ForFour s touto značkou prodávaly s velkou ztrátou. Vývoj a výroba se proto nově realizují v Číně ve spolupráci s globálním designérským týmem Mercedes-Benz. První tamní model měl předpremiéru v roce 2021 jako Concept #1. Představitelé automobilky věří, že Smart #1 „zaujme budoucí zákazníky v Číně i v Evropě, nastaví nové trendy v městské mobilitě a pomůže utvářet nové silné zkušenosti se značkou.“
 
Základem vozu je moderní platforma elektromobilů Geely SEA. Smart #1 s plně elektrickým hnacím ústrojím slibuje „mimořádný jízdní komfort, jízdní stabilitu, akceleraci i brzdění a tím nabídne bezpečnost i zábavu z jízdy.“