name | autoweek.cz

Super hybrid pro Cayenne

Super hybrid pro Cayenne

17.08.2019 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Alternativní systémy pohonu získávají u Porsche na dynamice, takže také nejvýkonnější Cayenne už má ve verzích Cayenne Turbo S E-Hybrid a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé plug-in hybridní pohon. Luxusní SUV s ním má výkon systému 500 kW (680 k).
Zrychlení je u tohoto 2,5 t těžkého vozu nejvyšší prioritou. Jakmile se k čtyřlitrovému motoru V8 bi-turbo připojí elektromotor, zabudovaný do osmistupňové převodovky Tiptronic S, Cayenne Turbo S E-Hybrid za pouhých 3,8 s dosáhne rychlost 100 km/h a po dalších 9,4 s rychloměr indikuje rychlost 200 km/h. Maximem je rychlost 295 km/h. Maximální rychlostí sice nemůžete jezdit téměř nikde, ale svrchovanost spojená s výkonem budí u řidiče jistý pocit síly. A pro vozidla, která vzbuzují takové emoce, se nacházejí zákazníci po celém světě - bez ohledu na rychlostní limity.
 
Elektromotor plní dva úkoly: zvýšení energetické účinnosti a výkonnosti. Porsche převzalo tuto „posilovací strategii“ pro Cayenne ze supervozu 918 Spyder. I v nízké rychlosti je k dispozici točivý moment systému 900 N.m a je-li to nutné, můžete Cayenne Turbo S E-hybrid ujet na čistě elektrický pohon na vzdálenost až 43 km.
 
Standardně má adaptivní tříkomorové vzduchové pérování vč. systému aktivně řízeného odpružení PASM (Porsche Active Suspension Management). Pro zlepšení obratnosti a stability je pro všechny verze Cayenne i Cayenne Coupé k dispozici možnost řízení kol zadní nápravy. Usnadňuje manévrování a při vysoké rychlosti zvyšuje jízdní stabilitu a tím i aktivní bezpečnost. Kromě toho se průměr zatáčení zmenšuje z 12,1 na 11,5 m.
 
Specifikace
Sportovní prémiové SUV Cayenne Turbo S E-Hybrid s délkou 4926 mm má rozvor náprav 2895 mm. Pohotovostní hmotnost je 2490 kg, celková 3075 kg. Největší hmotnost brzděného přívěsu je 3000/750 kg. Objem zavazadlového prostoru 645 l resp. 1605 l.
 
Paralelní plug-in hybrid používá zážehový motor V8 bi-turbo s filtrem pevných částic. Zdvihový objem 3996 cm3, největší výkon 404 kW (550 k) při 5750 až 6000/min, největší točivý moment 770 N.m při 2100 až 4500/min. Trakční elektromotor má výkon 100 kW (136 k). Největší výkon systému 500 kW (680 k) při 5750 - 6000/min, největší točivý moment systému 900 N.m při 1500 - 5000/min. Lithio-ionový akumulátor má kapacitu 14,1 kWh. Osmistupňová převodovka Tiptronic S. Aktivní pohon všech kol.
 
Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 s. Maximální rychlost 295 km/h. Standardní spotřeba podle NEDC 3,7 až 3,9 l/100 km (emise CO2 90 g/km).