name | autoweek.cz

Suzuki představuje plug-in hybridní SUV Across

Suzuki představuje plug-in hybridní SUV Across

08.07.2020 | Vladimír Rybecký | Nové modely

Suzuki rozšiřuje svoji řadu modelů 4x4 o zcela nové SUV střední třídy Across. Spolu s ním poprvé nabídne i plug-in hybridní pohon jako první výsledek spolupráce s Toyotou. Výroba by měla začít na podzim 2020. Uvedení nového modelu na český trh se plánuje na začátek roku 2021.
Across je výsledkem spolupráce mezi Suzuki a Toyotou. Toyota dodává stejný základ kompaktního SUV jako pro RAV4. Novinka od Suzuki ovšem není jen designovým klonem. Je to všestranný robustní automobil s pohonem všech kol a prostorným interiérem. Across dobře zapadá do nabídky vozidel Suzuki s pohonem všech kol především proto, že má plug-in hybridní pohon a tím bude mít pozitivní vliv na průměrné emise vozového parku značky v Evropě.
 
Pohon kombinuje elektromotor o výkonu 134 kW (182 k) a točivém momentu 270 N.m na přední nápravě se zážehovým nepřeplňovaným motorem 2,5 l/136 kW (186 k). Pohon všech kol je umožněn druhým elektromotorem s výkonem 40 kW (54 k) a točivým momentem 121 N.m umístěným na zadní nápravě. Integrované řízení pohonu všech kol E-Four s elektricky či hybridně poháněnými předními koly a čistě elektrickým pohonem zadních kol umožňuje rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravou mezi 100:0 a 20:80 %.
 
Sofistikovaný elektronický systém AWD Integrated Management (AIM) reguluje zapojení obou trakčních elektromotorů, spalovacího motoru, reakce na plynový pedál a chování převodovky v zájmu dosažení co nejlepší ovladatelnosti. Vedle toho AIM také upravuje účinek elektrického posilovače řízení a využívá cíleného přibrzďování jednotlivých kol.
 
Pro jízdu v terénu je určen režim Trail. Pomocí přibrzďování jednotlivých kol dokáže efektivně simulovat funkci uzávěrek diferenciálů. Díky upravené odezvě plynového pedálu a strategii řazení režim Trail usnadňuje jízdu v náročných podmínkách.
 
Akumulátor s kapacitou 18,1 kWh má zajišťovat dojezd na čistě elektrický pohon přibližně 75 km. Emise CO2 dosahují podle metodiky WLTP 22 g/km.
 
Jako ovládací centrum slouží 9“ dotykový displej, umožňující integrování chytrého telefonu do informačního systému prostřednictvím Apple CarPlay, Android Auto a MirrorLink. Zavazadlový prostor nabízí objem 490 až 1604 l.