targa je to nejlepší z obou světů | Nové modely | autoweek.cz

Targa je to nejlepší z obou světů

Targa je to nejlepší z obou světů

11.08.2020 | Global Press Agentur | Aktuality

Porsche 911 s karoserií Targa bývalo výjimečnou specialitou. Dnes ovšem tato verze představuje přibližně čtvrtinu ze všech registrací modelu 911. Po kupé a kabrioletu proto Porsche vyslalo do světa také nejnovější generaci 911 Targa.
Po kupé a kabrioletu Porsche zahajuje prodej modelu 911 také ve verzi Targa. Legenda žijící už 55 let pokračuje. Porsche poprvé představilo „hybridní“ karoserii Targa na autosalonu ve Frankfurtu v roce 1965 jako zajímavost - tradiční kupé s odnímatelnou částí střechy. Nyní Porsche na letošní letní trh posílá model 911 Targa s pohonem všech kol ve verzích Targa 4 a Targa 4S.
 
Stejně jako u původní Targa z roku 1965 se střešní systém skládá z charakteristického zesíleného rámu čelního skla, tvořícího ochranný oblouk, odnímatelné střední části střechy nad předními sedadly a širokého sloupku zadního okna. Úlitba moderní lenivé době: střechu nad předními sedadly lze samozřejmě pohodlně otevřít nebo zavřít stisknutím tlačítka, a to za 19 sekund.
 
Za cestujícími pracuje šestiválcový motor boxer 3,0 l biturbo, který poskytuje 283 kW (385 k) nebo 331 kW (450 k). Pokud Targu vybavíte příplatkovou sadou Sport Chrono, tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,2 resp. 3,6 s. Maximální rychlost výrobce uvádí 289 km/h resp. 304 km/h.
 
Standardně je nainstalována osmistupňová převodovka s dvojitou spojkou a pohon všech kol s označením Porsche Traction Management (PTM). 911 Targa 4S je k dispozici také s novou sedmirychlostní přímo řazenou převodovkou a sadou Sport Chrono.
 
Interiér odpovídá modelu 911 Carrera. Novinkou jsou Porsche InnoDrive včetně adaptivního tempomatu a další vyvinuté funkce Smartlift pro programované zvýšení světlé výšky. Elektronicky řízený systém variabilních tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management) je součástí standardní výbavy. Verze 4S má také Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) s elektronicky ovládanou uzávěrou zadního diferenciálu s plně variabilním rozdělením točivého momentu.
 
Targa 4 má pneumatiky 235/40 ZR na 19“ discích z lehké slitiny vpředu a 20“ kola s pneumatikami 295/35 ZR vzadu. Verze 4S je standardně vybavena pneumatikami velikosti 245/35 ZR na 20“ kolech vpředu a 305/30 ZR na 21“ kolech vzadu. Na přání jsou k dispozici keramické kompozitní brzdy PCCB (Porsche Ceramic Composite Brake).

  • Targa je to nejlepší z obou světů
  • Targa je to nejlepší z obou světů
  • Targa je to nejlepší z obou světů
  • Targa je to nejlepší z obou světů
  • Targa je to nejlepší z obou světů