name | autoweek.cz

Test prototypu nového Opelu Astra

Test prototypu nového Opelu Astra

17.06.2021 | | Nové modely

Nový Opel Astra se na trh dostane v lednu 2022 jako nejdůležitější model v produktové řadě německé značky patřící do koncernu Stellantis. V Porýní-Falci jezdí dva prototypy připravené do sériové podoby na 80 %.
Martin Golka, ředitel mezinárodní produktové komunikace společnosti Opel, nám pro testovací jízdy s nejistotou půjčuje své jediné dva prototypy nové generace modelu Astra. Můžeme se zúčastnit ověřovací jízdy v novém Opelu Astra.
 
Zatím vše skryté
Vozidlo je maskované ve žluté a černé barvě a interiér je zcela zakrytý, takže toho není příliš vidět. Fotografování je absolutně zakázáno, mobilní telefon je během prezentace uzamčen v designovém centru v Rüsselsheimu.
 
Skupina Stellantis bude nový Opel Astra vyrábět na platformě EMP2 - jako kompaktní modely značek DS, Peugeot a Citroën. Z hlediska rozměrů se změnilo jen málo. Nová Astra je o 5 cm širší a s 147cm o 1,5 cm nižší. Délka je ovšem shodná s předchůdcem, takže kompaktní novinka z Rüsselsheimu měří 437 cm. Zavazadlový prostor nově nabízí 422 l a po sklopení sedadel má plochou podlahu.
 
Řidič sedí v novém modelu Opel Astra o trochu níž, ale ne o moc, ovšem rozhodně je patrná pohodlnější poloha sedadla. V interiéru najdeme nový Pure Panel Cockpit a 10“ displej. Sedadla jsou pohodlná a vzadu je dostatek prostoru pro nohy i pro dva dospělé.
 
Čtyři vozy Opel Astra jezdí v konvoji do Porýní-Falci. Dvě vozidla z aktuální produkce a dva prototypy pro přímé srovnání. Okna zůstávají během jízdy zcela otevřená, dokonce i na dálnici, a airbagy nejsou aktivované.
 
Zkoušíme dvě verze pohonu
Nejprve zkoušíme tříválec 1,2 l/96 kW (130 k) a přímo řazenou šestirychlostní převodovku od společnosti PSA. Přímé srovnání s předchozí generací ukazuje, že komfort jízdy se zlepšil i u prototypu. Plug-in hybrid s výkonem 132 kW (180 k) a osmistupňovou automatickou převodovkou následuje po venkovské silnici. Řízení je opravdu zábavné. Když jsme se lidí od Opelu ptali, kolik zákazníků si v dnešní době stále ještě volí přímo řazenou převodovku, byli jsme ujištěni, že trend jasně směřuje k automatickým převodovkám.
 
To, co Opel odlišuje, je vše, co souvisí s bezpečností. Lidé z Rüsselsheimu se nemusí obávat konkurence - nová Astra má zabudované rozpoznávání dopravních značek, asistent dopravní zácpy, 360° kameru a světlomety Intellilux s 84 LED segmenty. Ve vozidle už nezůstala ani jediná žárovka.
 
Oba prototypy dorazily bezpečně zpět do Rüsselsheimu a bude zajímavé sledovat, jak bude nová Astra vypadat bez maskování a stoprocentně dokončená. První krátký dojem z jízdy byl rozhodně pozitivní.
 
Světová premiéra je naplánována na srpen 2021. Nový Opel Astra se bude vyrábět v hlavním závodě v Rüsselsheimu a prodej začne od ledna 2022. Nová Astra bude poprvé nabízena i s plně elektrickým pohonem.
 
První oficiální informace
První oficiální snímky, které naznačují podobu připravované Astry nové generace, se zaměřují na designerské detaily a nejvýraznější rysy. Stěžejním stylistickým prvkem exteriéru je nové řešení přídě Opel Vizor, která se plynule rozprostírá po celé šířce čelní masky vozu a integruje hi-tech prvky, jako jsou extrémně štíhlé světlomety LED matrix IntelliLux LED.
 
Nová generace přístrojového panelu Pure Panel s plně prosklenými povrchy zaujme integrací dvou širokoúhlých displejů, které řidiči poskytují základní informace a nerozptylují složitým ovládáním. Rozměrné displeje doplňuje střídmý počet manuálních ovladačů.
 
Astra nové generace byla navržená a vyvinuta v mateřském závodě automobilky Opel v německém Rüsselsheimu a zde se také bude vyrábět. K dispozici bude jako pětidveřový hatchback a kombi Astra Sports Tourer. Hned od počátku budou mít zákazníci možnost volby mezi spalovacími motory nebo elektromotorem.